Sunday, October 27, 2013

Selamat Datang 30

Entry yang cukup lambat untuk di publish

sebelum bermula dengan entry yang lebih panjang ; nak ucap terima kasih kepada insan - insan yang mengucapkan selamat hari lahir dan doa - doa yang diiringi. Semoga kalian semua mendapat kebaikan atas apa yang kalian doakan kepada saya. May Allah bless us ..ameen..

Syukur, dengan segala nikmat yang Allah beri .. Syukur saya masih boleh bernafas dan hidup dengan sihat .. Syukur Allah masih beri peluang untuk saya memperbaiki diri dengan lebih baik .. syukur ya Allah..syukur alhamdulillah ..

i'm 30 years old now ... wah ... tua sudah rupanya saya

Jika anda tanya saya, apa yang saya impikan pada usia 30 tahun .. ? Tiada hadiah yang paling istimewa selain nikmat iman dan islam .. saya mahu berubah menjadi lebih baik semuanya hanya kerana Allah

Dan yang paling seronok ; saya sekarang sudah merangka 'pelan strategik 5 tahun' sendiri.. selama ni, bekerja sebagai profesional penjawat awam, selalu saya rangka pelan strategik jabatan, amalan belanja mengurus jabatan, CCRC (target apa yang ingin jabatan capai dalam sela masa 5 tahun) dan lain - lain untuk jabatan dan kementerian

i'm not complaining ... suka dengan bidang tugas sekarang..tapi saya rasa rugi tak buat pelan strategik 5 tahun untuk diri sendiri .. saya tak mahu berada ditakuk yang sama pada 5 tahun lagi .. dan semuanya bermula dari hari ini ..semoga Allah merahmati perancangan ini

Pada 5 tahun lagi, saya mahu menjadi seperti pioneer master - master Shaklee ... Jutawan Muslimah ... retire young .. Apa yang mereka buat sekarang, cuma memberi motivasi dan yang paling best berdakwah kepada anak - anak bawah ... long time ago, mereka pun bekerja sebagai profesional (yang mana income sedia ada mereka sudah lebih mewah kalau tak buat side income dengan shaklee) .. tapi perjuangan dalam shaklee is very different .. bukan timbunan bonus bulanan yang diterima sebagai perkara utama, tapi yang paling penting mengajak orang islam menjadi muslim dan muslimah yang lebih dekat dengan Allah ..

 tak pernah jumpa bisness yang ajak saya baiki solat wajib dengan sempurna..tambahkan amalan solat tahajud, solat duha, berzikir setiap hari sebelum skill bisness diterap

seronok bukan, selama hayat kita, kita dapat bersedekah dengan lebih banyak jika kita jutawan .. sedekah adalah tabungan hari akhirat .. semakin banyak bersedekah semakin tinggi tabung kita di akhirat nanti .. pernah saya membaca, orang yang dibukakan hatinya untuk bersedekah adalah daripada hasil dapatan yang baik - baik .. jika duit yang kita peroleh itu berkat (kita akan jadi orang yang suka memberi dan bersedekah) .. 
Berkat itu nikmat ..

Bait - bait kata - kata sifu saya, berkat itu nikmat .. banyak yang perlu saya ubah dan baiki diri sendiri ..semoga allah merahmati perjuangan ini .... kejayaan dipuncak itu memang mengambil masa yang lama .. tapi barakahnya ma sha Allah .. barakah itu mungkin tidak nampak dalam jangka masa singkat tapi in long term effect..teringat saya satu cerita yang disampaikan oleh Prof Dr Muhaya

"saya teringat ada pak cik yang bekerja sebagai pengawal keselamatan di tempat saya belajar dulu .. pak cik ni sangat rajin semasa bekerja .. ma sha Allah, baru - baru ni saya dengar, anaknya menjadi seorang Doktor .. "

Hebatnya aturan Allah, keberkatan yang diperoleh dalam pekerjaan yang diperoleh oleh pak cik yang hanya bekerja sebagai pengawal keselamatan... cerita ini sangat memberi inspirasi .. betullah, hidup ini bukan kita sendiri saja yang mahu jadi kaya sorang - sorang .. tapi kita mahu orang disekeliling kita berjaya ..baru datang kebahagiaan dalam hidup kita ... semoga allah pilih kita mendapat keberkatan dalam pekerjaan .. ameen ..

Pada usia 30 ni, sebenarnya saya nak share something .. semuanya tentang perut .. perut ? .. sebelum tu nak say alhamdulillah .. thank you Allah atas nikmat kesihatan ini ..

Sesiapa yang pernah mengikut perjalanan blog ini, saya pernah cerita yang saya berpengalaman melahirkan secara ceaseran dua kali .. dua kali ye .. masa first time perut ku di belah , perasaan sedih dan hiba tu memang ada ..tapi lama kelamaan saya menyedari aturan Allah itulah yang terbaik untuk diri saya .. lepas ceaseran, perut saya memang berbeza .. saya memang tak bagi anak - anak saya duduk atas perut saya .. sedih juga lah sebab perut saya ni dah tak macam sebelum ni (tak sekuat macam sebelum ni) .. nak guna otot perut pun takut ..

tapi baru - baru ni saya dengan tak sengaja guna otot perut..which is i tak pernah buat sebelum ni..macamana guna otot perut tu? (saya menggeliat dengan menggunakan otot perut).. dan saya rasa very amazing .. eh ! dah boleh la .. rasa macam sebelum perut sebelum dibelah .. nak bagi anak duduk atas perut pun dah berani .. mungkin it's fully recover ..berkat ambil supplement secara konsisten dan dengan izin Allah juga...alhamdulillah, betullah .. nikmat kesihatan itu adalah nikmat yang tiada taranya ..

selamat datang usia 30 tahun .. semoga Allah pilih daku jadi salah seorang insan yang bertaqwa ..

liya zafirah dan arsyad aiman

mahu jadi ibu yang always sihat sehingga akhir hayat agar dapat beribadah kepada Allah dengan lebih baik dan melihat kamu membesar dan berjaya .. dan mahu jadi Jutawan Muslimah Dermawan in 5 years ..Jutawan Muslimah ye yang mengabdikan diri kepada Allah SWT .. ameen

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...