Wednesday, December 25, 2013

Omega guard : Apa yang saya dah lalui

semalam masa saya berbual - bual dengan rakan ofismate saya, kami berbincang pasal topik penyelidikan . Salah satu P yang tak lari dengan bidang tugas saya. Dan rakan saya share kata - kata Prof. Dr Adlina

"Sebenarnya research ni tak sukar..ia boleh berlaku setiap hari dalam hidup kita"

ya, it's true .. saya memang suka selidik dan perhati terutama tentang anak - anak saya .. dah jadi bahan kajian dah anak soleh dan solehah berdua ni..

Apa yang saya nampak, breastfeeding ni memang memberi impak yang sangat nyata. Bilamana, semasa saya breastfeed anak sulung ; saya consume suplemen X .. tapi bila saya baru ketahui fungsi silica gel dalam suplemen, saya berhentikan pengambilan suplemen X tu..

Kemudian, masa saya breastfeed anak kedua ; saya consume suplemen Shaklee .. selain set breastfeeding basic, ESP, mealshake saya juga consume Omega Guard (minyak ikan) ..

Minyak ikan ni saya ambil sebab nak kawal berat badan , bila ramai yang menegur mangkin tembam sebab pola makan yang tidak berubah (masa awal awal breasfeed sy memang tak kawal makan,dan zafirah fully breastfeed jadi badan tetap slim melim .. bila zafirah dah setahun lebih, penyusuan susu ibu dah bukan keutamaan, tapi sebab dah terbiasa makan banyak..akhinya cepatlah badan ni naik)

Apa yang saya perhatikan anak sulung saya memang suka makan suplemen X .. mungkin masa saya breastfeed dia rasa apa yang saya makan .. Manakala anak kedua saya penggemar no 1 Omega Guard (minyak ikan) .. ESP, alfalfa, b complex tu tak lah saya cuba bagi rasa pada anak saya

Bila saya bagi omega guard pada anak sulung saya ; nampaklah terkelat kelat muka dia pastu dia bagi saya balik .. aiyooo la anakkk .. dah gigit baru bagi mak ..kuat betul bau ikannya bila gel luar tu dah pecah ..

Tapi berbanding dengan anak kedua saya ; pantang nampak botol omega guard ..

Rasa ikan ni bukan semua kanak - kanak gemar .. tapi bila ibu cuba makan semasa breastfeed ; tak sukar nak bagi mereka makan sebab mereka dah biasa dengan rasa minyak ikan

Jadi dari cerita ni, saya double standard tak dengan kedua - dua anak saya ? hi hi hi :-)

Tak.. mama sayang kedua -dua kamu ..untuk anak sulung saya ; mama bagi mealshake

liya zafirah 2 tahun : arsyad aiman 4 tahun

Ibu - ibu yang breastfeed ; cuba consume omega guard ..

sebab

Omega guard shaklee ni banyak khasiat antaranya :

  • merendahkan kolestrol jahat
  • mengurangkan risiko kebas2 kaki
  • membantu warm the chest    
  • bagus untuk kurangkan serangan gout dan ateritis   
  • kurangkan masalah PMS   
  • membantu cairkan darah  
  • bagus untuk sumber DHA
  •  
Promosi YES tahun ini adalah omega guard .. jangan segan segan nak try dari saya k .. sekiranya berminat boleh whatsapp 0137669176 (khairul bariyah)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...