Thursday, December 26, 2013

Omega guard : Kacang emas kegemaran Liya Zafirah

Hai lah .... memang gembira sangat sangat sangat bulan ni shaklee bagi promosi beli 6 percuma 1 omega guard (minyak ikan) ..

Kapsul berwarna kekuning - kuningan ni adalah supplement kegemaran anak kedua saya 'liya zafirah' .. atau dalam bahasa pasarnya ke'gila'an Liya Zafirah ..

Sebenarnya mama Liya Zafirah pun suka juga (sebab mama makan nak kekalkan berat badan memandangkan Liya Zafirah dah tak menyusu) .. Omega guard ni membakar lemak lemak jahat yang tekumpul dalam badan

Tapi sebenarnya ada banyak lagi kebaikan yang boleh kita dapat daripada kacang emas ni .. sebelum saya listkan manfaat omega ni, saya sebenarnya excited nak cerita pasal Liya Zafirah (anak saya yang juga consume omega guard) ..

Kalau boleh setiap hari bulan disember ni nak cerita testimoni dari anak saya ni .. kalau boleh letak ikon feeling excited macam status FB...letak feeling feeling tu 6 kali .. he he he ..

Betullah, bila kita nampak kesannya depan mata kita ..atau kesannya pada diri kita, kita akan over over and over excited giteww nak share ..

Dari hari ke hari, zafirah akan tunjuk skill yang buat mama ketawa, impress, kagum, tak percaya dan macam - macam lagi .. Yelah, masakan anak kecil yang baru berusia 2 tahun dah boleh berfikir dalam sampai macam gitu sekali .. Sayangku liya zafirah, you just 2 years old ; tak padan betul pemikiran kamu dengan usia kamu ..

Ceritanya bermula macam gini ..

Sekarang ni tengah glamour ayat "macam canteek jee .. macam comel jee" ... dan saya tak hairan zafirah dapat tangkap ayat - ayat tu (sebab pengasuh zafirah muda muda belaka) .. kalau dulu, zafirah memang terer buat aksi giyomi giyomi .. tapi sekarang dah pandai ulang ayat macam canteek jee .. macam comel jee..

Yang ni mama tak la terkejut sangat, tapi satu hari tu masa pagi pagi, zafirah suka tidur style katak (sejuk kot) ..jadi mama ni suka nyakat anak mama ni .. mama cakap kenapa tidur macam katak ni, sambil betulkan kaki zafirah .. macam katak jee .. zafirah dengan mamai mamai bangun dan cakap ayat ni pada saya

 macam katak jee... macam geli jee .. 

ahahahahahah :-) ... aduiii, sampai hari ni kalau saya teringat, memang saya sengih sorang - sorang .. zafirah zafirah .. kamu ni macam sponge .. bukan saja sedut dan serap .. tapi boleh matchkan ayat dengan situasi

 tidur macam gini pun bolee kan ? :-)

Minyak ikan (omega guard shaklee) adalah pilihan terbaik, kerana ianya disaring beberapa kali untuk mendapatkan 99% ketulenan omega 3 yang terkandung didalamnya .. semua bendasing yang tidak selamat telah ditapis, ia melalui penyelidikan bertahun - tahun dan yang paling seronoknya ia HALAL ..

dan yang buat saya lagi seronok, bila kawan saya gembira dan bersyukur sangat - sangat kerana dengan izin Allah, selepas beri ayahnya Omega Guard, sakit batu karang yang ayah dia hidapi keluar ikut air kencing .. nak baca luahan hati kawan saya tu boleh klik sini

Okeylah, dihujung entry malam ini ; just nak share dengan anda semua 26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee

1.  Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2.  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3.  Mencegah salur darah dari tersumbat
4.  Omega 3 dapat mengelakkan strok
5.  Mengekalkan tekanan normal darah
6.  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7.  Mengurangkan sakit kepala
8.  Merendahkan kolestrol
9.  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan
      otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE 
      (lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout


(kredit pada sihatmacamyaya.blogspot)

Boleh dapatkan omega guard shaklee dari saya juga .. promosi hebat ini hanya ada di hujung tahun ini saja .. jom dapatkannya sebab ia bukan untuk kanak - kanak saja, malah kita boleh dapat lebih dari satu kebaikan dalam sebotol kacang emas ini untuk kesihatan diri kita

jangan malu malu nak cuba ya .. whatsapp 0137669176 (khairul bariyah)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...