Saturday, January 18, 2014

Kuah tumpah

Dimana lagi kuah akan tumpah, jika tidak tumpah ke nasi kan?

masa saya balik kampung sebelum ni, saya bekalkan abah omega guard ..sebab abah menghidapi sakit gout..masa saya kecil - kecil dulu, kesian saya tengok abah bila sakit gout ni menyerang pada kaki abah .. jalan terhencut - hencut, kaki membengkak...buku lali timbul ketara sangat..macam nak terkeluar..

kemudian, bila saya dah masuk universiti , saya tengok sakit gout abah dah tak menyerang sangat...cuma kadangkala saja bila abah salah makan..pada masa tu saya pun tak pasti sangat macamana sakit abah dah kurang sikit..

yela, masa kita belajar ..mak abah suruh fokus dengan study..dan saya pun tak terfikir perkara perkara tentang kesihatan ni..yang penting mesti belajar betul - betul, kasi mak abah gembira .. itu saja

lama kelamaan..terutamanya bila usia saya meningkat dan masuk ke siri 3..allah, tujukan saya dengan channel berkaitan kesihatan..makanan tambahan..vitamin..suplemen..

alhamdulilllah, sekurang - kurangnya saya masih belum terlambat untuk lebih concern tentang kesihatan..

jadi apa kaitannya dengan kuah tumpah dengan kisah abah? .. sebenarnya saya pun tak menyangka, yang abah dulu pun pernah terlibat dengan bidang berkaitan vitamin..

 emmm, terus saya teringat..dulu masa kami kecil - kecil, abah pernah bagi makan minyak ikan dan vitamin..vitamin tu jenama fortune.. tapi abah kata abah sekejap je bagi kami suplemen jenama fortune tu..

emmm ..betul betul kuah sudah tumpah ke nasi.. sekarang anak - anak abah plak terlibat dengan suplemen..vitamin..tapi kali ini, vitamin yang saya terlibat adalah vitamin semulajadi yang sudah dikaji kualiti dan terbukti selamat


akan datang .. adakah kuah mama ni akan tumpah ke nasi anak anak mama .. :-)

cawangan shaklee johor
anak - anak mama ni, kecil kecil lagi dah teman mama di cwangan shaklee.. semoga niat mama nak bantu orang lain sihat dengan vitamin semulajadi akan direstui oleh Allah .. pilih vitamin semulajadi berbanding vitamin sintetik .. vitamin sintetik ni tak selamat dengan tubuh badan kita
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...