Friday, January 17, 2014

Produk bantu kejayaan penyusuan susu ibu yang mana patut saya pilih?

Bila bulan ini shaklee tawarkan promosi beli 6 percuma 1 alfalfa, terus saya teringatkan pengalaman saya menyusukan Liya Zafirah..

Terbayang - bayang, badan zafirah yang sungguh montel, tak banyak ragam, senang tidur, sihat .. alalalalaaalaaa

Ni zafirah masa 3 bulan ..
zafirah breastfeeding

zafirah 3 bulan, mama dah bawa naik bot laju kat langkawi...
zafirah breastfeeding

Alhamdulillah, senang bawa bayi yang fullybreastfeed. Travel sepanjang hari pun zafirah tak demam, tak selsema, tak meragam. Alhamdulillah...

Set breastfeeding shaklee yang mula - mula saya consume adalah set nombor 1 yang terdiri daripada b-complex, sustainable vita-c,vitalea dan alfalfa. Sebelum berkenalan dengan shaklee, masa saya breastfeed anak sulung, macam - macam juga petua banyakkan susu badan saya dah cuba. Tapi perkenalan dengan set breastfeeding shaklee sangat berbeza. Bukan sahaja susu badan yang Allah kurniakan untuk anak saya melimpah - limpah (sampai bengkak - bengkak susu) tapi badan rasa cergas, tak letih. Zafirah pun minum susu sikit tapi kenyang lama. Jadi nya mama tak lah sakit pinggang sebab zafirah tak mengempeng lama - lama .. :-)

Sebelum berkenalan dengan shaklee, saya tengok macam - macam petua untuk membanyakkan susu ibu. Dan ramai juga ibu - ibu yang search keyword petua meningkatkan susu ibu ni. Alhamdulillah, ibu - ibu zaman kini mempunyai niat yang cukup baik. Suka saya tengok perubahan ini. Tahniah ibu - ibu semua. Semoga terdidiknya wanita, maka terdidiklah generasi ..


Kalau sebelum ini, ada ibu yang memilih untuk buat keputusan beli susu formula dan beri anak susu formula bila badan kita penat sebab tak larat anak mengempeng lama - lama. Apa kata kita pilih untuk laburkan sedikit duit untuk beli suplemen yang boleh membantu kejayaan penyusuan susu ibu.

Itu pilihan yang baik kan?

Tapi, mesti ada yang tidak bersetuju, Mesti ada yang berkata .. Dalam konsep kejayaan susu ibu, suplemen bukan perkara utama. Tapi ada fakta lain yang lebih penting dari suplemen. Kalau saya diajukan dengan pertanya ini.. Saya akan berkata, saya bukanlah ibu yang patuh dengan pemakanan seimbang .. Dan kalau ibu juga banyak membaca, sokongan suami, ahli keluarga adalah penting dalam kejayaan susu ibu .. Tapi tak semua suami punya ciri dan situasi yang sama... Ada suami bidang tugasnya selalu outstation... tak punya banyak masa untuk selalu membantu isteri.. ada suami lain pula situasi nya lain pula .. jadi tak semua ibu punya situasi cara hidup yang sama

kalau anda seorang suami yang membaca entry ini.. saya sarankan anda membaca salah satu artikel yang pernah saya sisipkan dalam blog ini. Klik sini

Kalau anda tanya saya, sekarang ni dah macam - macam produk yang bantu tingkatkan penghasilan susu ibu. Mana satu pilihan yang patut saya buat?. Kalau anda tanya saya. Saya akan pilih produk yang memang terbukti secara klinikal selamat dan kualitinya bagus. Jika anda ambil produk meningkatkan susu ibu yang berasaskan protein, pastikan badan anda tidak menerima protein secara berlebihan (terlebih protein dalam badan tak bagus sebab ia akan datangkan kesan lain yang tidak bagus pada badan) ..*fakta ni adalah berdasarkan kata - kata adik saya yang juga Dr perubatan

Jika anda mengambil produk untuk meningkatkan susu ibu, adalah lebih baik produk itu bukan sahaja membantu meningkatkan susu ibu tapi memberi nutrisi pada badan kita untuk memberi kesihatan tubuh badan kita sebagai ibu.

Baca dulu tentang produk itu, buat penilaian terbaik .. anda ibu yang hebat !

Jika anda ingin bertanya kan kepada saya tentang suplemen shaklee yang membantu kejayaan penyusuan susu ibu, boleh whatsapp nombor ini ya .. 0137669176

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...