Saturday, August 30, 2014

Kalau 4 tahun yang lalu mereka hanya berdua

Alhamdulillah ...#shakleeEffectoog pada vitamin Gla Complex pada customer saya yang paling menarik saya simpan selama ini telah terpilih untuk saya kongsi ..

Puan Z (bukan nama sebenar) adalah kawan rapat saya ...oh! namanya saya rahsiakan sebab sebenarnya kawan saya tu tak bagi saya cerita kat orang ..

Puan Z (bukan nama sebenar) : kalau anda terbaca entry ni jangan marah ye .. saya nak kongsi pengalaman baik ni..tapi jangan risau (semua identiti u akan dirahsiakan)

Saya dan Puan Z adalah rakan baik semasa belajar di Universiti .. kami memang sahabat karib..lama kami bersama semasa menuntut ilmu di alam Universiti ....kemudian lepas tu terpisah membawa haluan masing masing bila dah bekerja ..

Pertemuan semula secara 4 mata semasa saya menghadiri wedding Puan Z .. masa ni saya baru ada seorang anak ...(tahun 2010)


jauhnya rumah pengantin masa ni ; saya siap longgokan mainan dalam kereta nak alihkan rasa boring anak sulung saya (arsyad aiman ) semasa dalam perjalanan ... alhamdulillah ...sampai juga saya kerumah pengantin masa ni ..walaupun saya tak jumpa kawan - kawan rapat yang lain tapi yang seronoknya saya dapat rasa makanan pantai timur yang sedap ! (ikan tongkol dan kuih warna kuning yang sedap masih saya ingat sampai sekarang) ..kuih warna kuning ni saya tak pernah jumpa (bukan jala emas, bukan kuih bulat - bulat yang celup dengan gula tu)..saya pun tak tahu kuih apa..inilah kenduri kawin yang saya tak boleh lupa sebab menu nya adalah ikan kegemaran saya..lagipun ia ikan (kalau di Johor menunya adalah ayam dan daging sahaja)

Kalaulah pada tahun 2010 sejak mereka diijabkabulkan mereka hanya berdua ..ya memanglah berdua kan..sebab baru kahwin..tapi penantiannya pada tahun 2014 mereka dikurniakan cahaya mata .. perjalanan cahaya mata mereka memang berliku - liku ..tapi saya kagum dengan usaha yang tak putus - putus kawan saya dan husbandnya ..(pada orang lain mungkin tempoh ini tak lama .. tapi pada pasangan ini ; ia memang lama)

kesuburan-shakleeeffect

Buat saya yang tak pernah hadapi medical check up untuk hal berkaitan kesuburan ..ia adalah pengetahuan baru yang saya belajar..emmm, sukar rupanya (ingatkan macam ambik darah je)..emmm, bila saya baca satu - satu perkataan yang di luahkan semasa ber chatting tempias rasa sakit dan menyerikan plus plus emosi sedih juga ....


Di akhir sesi chatting dengan kawan saya ni , dia menyatakan keinginan nak mencuba set kesuburan shaklee daripada saya ..(full set kesuburan lelaki dan perempuan kawan saya ni ambil) ...
vitalea , b complex, vita C ,Gla complex , vita E dan zinc


Gla complex : kesuburan wanita
Vita E dan zinc : kesuburan lelaki
Vitalea, b complex dan vita C : vitamin basic
kesuburan-shakleeeffect

alhamdulillah ..syukur...akhirnya...dengan kuasa Allah yang maha Esa ; Allah kurniakan kawan saya ni cahaya mata....masa mula - mula saya dapat tahu (saya rasa terharu)..hati saya menjerit - jerit rasa syukur pada yang maha Esa..saya rasa ; saya yang paling over berbanding tuan punya badan yang mengandung...

syukur ...

kawan saya akhirnya merasa perasaan mengandung dan melahirkan setelah sekian lamanya

Lebaran kali ni mereka bertiga setelah 4 tahun tidak jemu berusaha...


Kalau kalian nak tahu GLA Complex ni membantu wanita terutama yang masalah haid tidak teratur, Gamma Linolenic Acid (GLA) membantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai "egg white cervical mucus".Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat dan sangat membantu sperma berenang terus ke uterus, ke tiub fallopio dan ke telur (ovum). tambahan pula cecair serviks yang sangat subur ini juga membantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa isteri sedang subur (waktu ovulasi).

GLA-complex

Dan bezanya GLA Complex Shaklee ni ia dihasilkan daripada borage .. selalunya GLA yang ramai orang tahu adalah daripada Evening Primerose Oil (EPO)

Apa beza GLA Dan EPO?

EPO kaya dengan GLA. Borage juga kaya dgn GLA. Kebanyakkan GLA yang sedia ada di pasaran dihasilkan daripada EPO. tetapi RAMAI YANG TAK TAHU kepekatan GLA berbeza dalam kedua - dua nya.BORAGE mengandungi GLA dua kali ganda yang lebih tinggi dari EPO. Dari segi bioavailabiliti (kadar penyerapan) BORAGE juga adalah 3 kali lebih berkesan daripada EPO.


GLA Complex juga vitamin pilihan untuk wanita yang nak cantik (sebab ia bukan saja mengandungi GLA, tapi vitamin E dan sunflower seed oil)

*buat pasangan yang masih berusaha : keep it up !

Boleh dapatkan GLA Complex daripada saya
Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

#shakleeeffectoog bersama Anakkuwiraku.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...