Friday, September 26, 2014

Al Jazari is a father of engineering

Selepas dai'e dayana cerita tentang [Al Jazari : father of engineering] .. saya terpanggil nak menulis tentang entry Al Jazari..sejujurnya, walaupun saya dalam bidang kejuruteraan ; tapi saya tak pernah tahu siapa insan yang digelar bapa kejuruteraan ni ..

sebelum ni saya hanya pernah dengar tentang bapa permodenan negara dan kemudian saya pelajari bapa segala makanan

>> bapa permodenan negara : Tun Mahathir
>> bapa segala makanan : Alfalfa

dan malam ni saya pelajari tentang bapa kejuruteraan : Al Jazari

Al Jazari menurut dai'e dayana mencipta pam air, yang mana kesan ciptaan kejuruteraan Al Jazari memberi kemudahan buat semua ketika itu .. ma sha Allah .. bila saya cari info tentang Al Jazari ni : secara tepatnya Al Jazari digelar sebagai bapa kejuruteraan moden .. ia juga digelar bapa robotik, dan seorang ketua jurutera .. banyak idea yang dihasilkan beliau semasa hayatnya, masih berguna dalam pembangunan teknologi
selepas hayatnya ..

bapa-kejuruteraan
 
baca cerita lebih lanjut tentang Al - Jazari dalam dalam majalah - i

Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...