Wednesday, September 10, 2014

Bila abah tuang konkrit

Di sini lahirnya sebuah cinta ...

Alhamdulillah ... rasa tenang balik kampung masa cuti merdeka haritu ..sempatlah capture gambar - gambar yang buat saya rasa bersyukur sebab masih dikurniakan seorang ayah .. ini lah abah saya ...bapa yang membesar dan mendidik kami sehingga kami berjaya ... rasanya dah lama tak nampak abah berpeluh keringat buat kerja - kerja yang sangat berat ni ..


 abah tuang konkrit dalam portable mixer ni dalam kereta sorong .. alahai, berat tu abah .. saya pun tak larat nak buat .. saya larat capture gambar je ..(dasar anak rajin katakan .. hi hi hi) .. baju hitam tu adik saya tolong abah ..

abah saya ada sakit gout sejak saya kecil lagi .. on off on off .. bila time kena tu memang saya sendiri tengok bisa - bisa je kaki abah tahan sakit .. gout abah tak datang kalau abah jaga makan ..tapi biasalah kadang - kadang tekak abah teringin juga makanan yang sepatutnya tak boleh makan...

lepas saya kenal shaklee dan saya rasa banyak yang saya alami menyeronokkan saya , saya hadiahkan untuk abah vitalea dan omega guard shaklee .. 

kemudian..., ramai adik beradik saya perasan abah macam dah sihat ...abah masih ada kudrat hantar adik daftar belajar..padahal kalau gout tu membengkak di kaki, nak tekan minyak pun rasa sakit .. (buku lali kat kaki abah besar, membonjol ..rasa macam nak terkeluar)..itu yang adik beradik saya perasan kesihatan abah masa hantar adik daftar pengajian

dan yang paling saya perasan sangat ketara kesannya pada abah, bila abah buat konkrit , kemudian tuang konkrit tu dalam formwork .. alahai abah, kuatnya ...

pada malam tu adalah sengal sengal sikit badan abah (biasalah dah umur 65 tahun dah abah) ..tapi kagumlah saya sebab portable mixer konkrit tu kalau berisi konkrit dalamnya berat tau ... student saya yang muda pun kadang kadang mereka buat berdua untuk angkat portable mixer concrete tu ..

alhamdulillah ..syukur dengan nikmat gembira yang Allah bagi sebab dapat lihat abah sihat ...

nampak Tun M masa celebration merdeka dalam TV .. Tun M pun consume vitalea Shaklee ...semoga abah pun sentiasa sihat macam Tun M dan berada dalam lindungan Nya ..aminn ..

100-tahun-vitalea-shaklee
Vitamin vitalea Shaklee dah celebrate tahun ke 100 .. 100 TAHUN ..sebelum saya lahir dan sebelum Malaysia merdeka lagi ...

Di sini lahirnya sebuah cinta

Dapatkan vitamin Shaklee dari saya 
Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...