Thursday, September 25, 2014

Ibu saya nak gemuk

satu hari, ada kawan saya dan adik saya juga share video ni dalam group whats app ... comel video ni...


ibu nak lagi ... uhuk uhuk uhuk (sambil keriutkan hidung dan membesarkan mulut) ..ala la la la ...montelnya kamu nak.... ketak sana ketak sini .. macam pau tanjung yang jual kat parit raja gebu nya .. :-(

Lepas video ni jadi viral dalam group wassap saya, macam kebetulan j sebab esoknya saya belajar sesuatu tentang nutrisi pada kanak - kanak ..rupa - rupanya anak yang tidak berhenti - henti makan adalah kerana badan anak tidak mendapat zat vitamin dan nutrien sebenar yang diperlukan oleh badan mereka ..

ooooh .. patutlah kalau makan KFC ..even makan banyak pun tapi tetap rasa nak makan nasi .. rupanya badan kita ni tak kan stop rasa lapar je hinggalah nutrien yang badan kita perlukan tu cukup ..tapi kalau dah makan makanan yang berkhasiat tetap rasa nak makan j .. itu mungkin nafsu kot ...



mealshake,makan-tak-henti




"Tahukah kita : anak - anak yang makan tak berhenti - henti dikatakan kerana badan mereka tidak mendapat zat vitamin dan nutrien sebenar yang diperlukan oleh badan"





Sekiranya anda mengalami masalah ini , anda boleh cuba berikan anak anda Meal Shakes Shaklee .. Walaupun ramai ibu - ibu mengakui selera makan anak bertambah tambah (bagi kes anak picky eater) ..tapi ia juga sesuai dengan kanak - kanak yang obes .. Jom tengok testimoni ibu Nur Maawa

anak-obes

Boleh dapatkan Meal Shakes Shaklee dari saya

Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...