Thursday, September 25, 2014

Pengawet pembunuh nutrisi dalam tubuh

Siapa pernah tengok cerita The Crood ? filem ni berkisahkan unsur kekeluargaan ; bagaimana seorang bapa cuba usaha sebaik mungkin untuk protect famili, cari nafkah dan sebagainya sehinggalah kehidupan mereka berubah selepas bertemu dengan seorang lelaki bernama 'guy'


Guy datang dalam kehidupan famili ni dan menegaskan tentang kuasa IDEA .. manakala bapa famili seboleh boleh memperjuangkan tentang kehebatan POWER berbanding IDEA ..banyak hikmah yang tersirat dan tersurat dalam cerita ni selain unsur - unsur kelakar dalam kartun ni ..

belum tengok ? nanti cuba lah tengok .. seronok kisah kartun famili ni

anak - anak saya memang suka tengok kartun ni ; sampai dinding rumah kami jadi tempat menghasilkan seni kreatif .....(conteng dinding ikut macam cerita kartun ni)..sikit - sikit saya nampak la perangai anak - anak saya ni macam perangai saya j..saya dulu suka melukis..dulu la ; sekarang macam dah tak berapa seni ..tak sangka juga anak sulung saya ni kreatif..melalui imaginasi tengok cerita kartun ni , dia boleh lukis semula ..cuma itulah lukisannya di dinding ..hai anak anak ....tak pelah nanti papa kamu cat semula :-p

seronok tengok anak - anak membesar kan ..


 Dalam pada seronok tengok anak - anak membesar sebenarnya saya kesian dengan zaman anak - anak saya .. mereka memang tak boleh nak elak terdedah dengan makanan yang mengandungi pewarna tiruan, perasa tiruan, pengawet dan MSG

Saya memang cuba elak makanan yang tak berapa nak baik ni pada anak anak saya. Walaupun kadang kadang kecundang juga ..terutamanya bila mereka dapat goodies bag sempena hari jadi kawan - kawan ..kalau abang yang sulung boleh juga lah faham apa yang mama ajar..tapi kalau adik, bila mama cakap "jajan tu racun" ; adik akan balas "mama jajan ni racun kan mama...nanti sakit perut kan mama.." [tapi tangan masuk juga 1 atau 2 jajan dalam mulut] ... haish .. :-(

Hari ni saya belajar bagaimana pengawet terutamanya berkait rapat menjadi sesuatu yang tidak elok pada kanak - kanak. Rupa - rupanya bahan pengawet adalah pembunuh nutrisi dalam tubuh kanak - kanak. Oh, begitu rupanya ... 



"memberi kanak kanak makanan segera akan menyebabkan nutrisi dalam badan kanak - kanak terhapus, kerana bahan pengawet adalah pembunuh nutrisi dalam tubuh kanak - kanak."

anak - anak saya ; memang saya berikan mereka supplement ..sebab kadang - kadang saya ada juga masakkan untuk mereka nugget, sardin yang sememangnya ada bahan pengawet ..

kalau dulu anak sulung saya memang susah sikit nak telan vitamin yang berbentuk pil, even nak suruh hisap vitamin C pun dia akan luahkan balik..(jadi mula - mula saya pilih meal shakes sebab ia vitamin dalam bentuk serbuk yang boleh dilarutkan dalam air)

Kalau anak anda pun dalam kategori susah nak telan atau hisap vitamin .. pilihan yang terbaik adalah meal shakes ..ia adalah mutivitamin berbentuk serbuk yang mengandungi vitamin dan mineral seperti dalam gambar dibawah

pengawet,kanak
  Pengawet pembunuh nutrisi dalam tubuh
Dapatkan Meal Shakes Shaklee dari saya
Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...