Wednesday, October 29, 2014

Masih teragak - agak untuk mengambil supplement?


 PERLU atau TIDAK? Ia adalah satu perbahasan yang paling kerap berbangkit apabila berbicara soal makanan tambahan. Hal ini kerana bukan semua orang memerlukan makanan tambahan, namun ia sebenarnya mungkin memberi kebaikan dalam kehidupan seharian.

Justeru disenaraikan beberapa sebab mengapa anda perlu mempertimbangkan pengambilan makanan tambahan [supplement / vitamin]

Sebab yang PERTAMA : Kualiti Tanah dan Tanaman

"Proses penanaman semula berulang - ulang kali sayuran dan buah - buahan pada tanah yang sama menjejaskan kandungan beberapa nutrien yang diperlukan oleh tubuh badan"

Sebab yang KEDUA : Baja moden, racun perosak dan racun tanaman

"Apabila badan kita menghadamkan sayuran dan tumbuhan yang mengandungi racun perosak ia akan memberi kesan toksik pada badan kita sekaligus mengurangkan nutrien dalam tubuh badan kita"

"Racun perosak memburukkan keadaan tanah dan membunuh mikroorganisma. Sedangkan mikoorganisma adalah perlu dalam membantu menghasilkan mineral dan nutrien"

makanan-tambahan-supplement-vitamin

Sebab yang KETIGA : Penyaluran dan pemprosesan tambahan

"Pemprosesan makanan mengakibatkan banyak nutrien terutamanya mineral hilang"

Sebab yang KEEMPAT : Gaya hidup yang tidak sihat

"Kesibukan dan tekanan merangsang pengurangan nutrien, merangsang saraf simpatetik [menyebabkan masalah penghadaman dan kesukaran penyerapan nutrien]"

 Mengapa makanan tambahan Shaklee menjadi pilihan saya?

"Banyak syarikat mendakwa produk mereka berkesa. Tetapi di Shaklee, kami punyai BUKTI .. Berpandukan sains, bukannya dakwaan dan ikutan semata"

saya pilih Shaklee kerana ia produk hasil penyelidikan bertahun - tahun siap dengan ujikaji farmasitikal [untuk sahkan keberkesanan] sebelum ia di perkenalkan ..

Dapatkan makanan tambahan Shaklee dari saya
Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...