Saturday, October 18, 2014

Pesan Datin Norjuma bagi ibu berpantang

Bagi ibu yang bakal melahirkan anak, pasangan yang sudah berkahwin dan bakal mengandung serta melahirkan anak satu masa nanti, yang sedang dalam berpantang ; saya nak kongsi dengan anda tips Datin Norjuma semasa berpantang



2 minggu pertama ambil lebih sedikit protein : [Protein memang membantu luka bersalin cepat pulih : sebab ia penyumbang utama penghasilan sel].. tapi makanan seimbang lain jangan diabaikan juga tau (sebab vitamin yang lain tu membantu usaha protein)


Teringat saya sesi perbualan singkat masa berjumpa dengan ex-ofismate saya masa ambil anugerah APC hari tu

saya : anak kedua ko pun ceaser eh?
kawan saya : haah .. dah cuba juga bersalin normal .. tapi tak boleh
saya : sama macam saya lah ..
kawan saya : lepas bersalin hari tu, doktor cakap ngan saya awak ada makan gamat eh lepas bersalin .. saya ckplah haah..doktor cakap kulit dalaman awak ni tak cantik..melekat lekat antara satu sama lain..bukan tak boleh makan..tapi awak ambil cepat sangat..luka awak memang cepat baik ..tapi pemulihannya tak cantik..
saya : oyeke.. dalam hati [dulu masa doktor bedah aku ; doktor tak kata apa - apa plak..seingat saya doktor kata "no 3 nanti ceaser pastu ikat .." ] .. 

emmm kalau dah melekat - lekat tu susah juga doktor nak bedah kan .. ok ; jangan imagine..

masa bersalin anak pertama saya tak kenal Shaklee lagi .. masa bersalin anak kedua saya ada ambil ESP tapi selepas beberapa bulan bersalin .. anak ketiga nanti akan masuk dalam checklist untuk ambil ESP ni.. hi hi .. tak pregnant anak ke 3 pun saya memang consume ESP ni [saya ambil masa menyusukan anak kedua sampai sekarang anak saya tak menyusu pun saya consume juga]

ESP Shaklee merupakan salah satu sumber protein yang baik..dihasilkan pada tahun 1961 .. masa ni saya belum ada lagi .... emmm, memang mantap lah .. ia masih kekal dan jadi pilihan .. 

lagi pun ESP Shaklee hanya diekstrak dari kacang soya non-GMO.
Non-GMO ini bermaksud ‘Non-Genetically Modified Organisms’ di mana kandungan genetiknya tidak pernah diubah oleh manusia.

Malah kacang soya non-GMO yang digunakan oleh Shaklee telah melalui progam Identity Preserved Program (IPP). Melalui program IPP ni, Shaklee memastikan kacang soyanya adalah yang semulajadi dan bebas dari perubahan genetik. Contohnya, jika ia perlukan 9 bulan untuk matang sebelum dituai maka 9 bulanlah masa yang Shaklee peruntukkan. Ia tidak akan diberi apa-apa bahan kimia untuk mempercepatkan kematangannya. Jadi proses penanaman soya untuk Shaklee adalah secara semulajadi dan tiada any intervention.

credit :www.lifefit.com

ESP Shaklee sumber protein yang baik , selamat dan diyakini .

Dapatkan ESP dari saya
Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...