Saturday, July 19, 2014

Kawal kolestrol dengan mengambil sterol tumbuhan

Hari ni saya belajar tentang sterol tumbuhan

plant sterol, kolestrol
 mengambil makanan serta minuman yang mengandungi sterol tumbuhan adalah cara semulajadi untuk mengurangkan kolestrol .. ma sha allah : uniknya ciptaan Allah untuk manusia


berdasarkan artikel dari utusan yang saya baca

 'kolestrol yang sempitkan saluran darah dan oksigen sehingga menyebabkan sakit kronik adalah kolestrol jahat (Lipoprotein Densiti Rendah : LDL) .. manakala kolestrol HDL : Lipoprotein Densiti Tinggi adalah kolestrol baik (yang menghalang endapan kolestrol pada badan kita)

 Salah satu caranya mengawal kolestrol adalah dengan mengambil makanan serta minuman sihat yang mengandungi sterol tumbuhan.
Apa itu sterol? Sterol tumbuhan ialah molekul organik yang terdapat dalam tumbuhan yang telah terbukti secara klinikal boleh menghalang kolestrol dari diserap ke dalam darah'


Selain daripada makanan, sterol tumbuhan boleh diperoleh daripada suplemen
sumber : utusan

Pengambilan suplemen untuk mengurangkan kadar kolestrol dalam badan adalah alternatif pilihan pada masa kini

Phytocol-ST adalah Suplemen Shaklee yang mengandungi fitosterol berfungsi untuk mencegah penyerapan kolestrol baru dan menurunkan paras kolestrol jahat LDL . Phytocol-ST .

(Fitosterol juga dikenal sebagai sterol tumbuhan (bahasa Inggris: phytosterol) adalah kelompok steroid alkohol, fitokimia yang ada secara alami di dalam tumbuhan dan tidak ditemukan pada mamalia.)
sumber : wikipedia






Kalau kita tak mahu ambil supplemen ; kita boleh dapatkan fitosterol yang mencukupi dengan mengambil 200 batang lobak merah, 70 keping gandum atau 425 biji tomato








 Bagaimana sterol bertindak untuk menghalang kolestrol dari diserap oleh darah?






Fitosterol akan berebut dengan kolestrol untuk mendapatkan tapak serapan seterusnya menghalang kolestrol di serap pada usus.

 

 Jadi untuk itu, dapatkanlah Phytocol-ST Shaklee ini untuk kesihatan yang lebih sihat. Ia mengandungi 2000mg Fitosterol (sepertimana yang disarakan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan NIH untuk merendahkan paras kolestrol secara semula jadi)


Boleh dapatkan Phytocol-ST Shaklee ni dari saya dengan menghubungi nombor di bawah :

Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...