Friday, September 5, 2014

Seindah doa dhuha

Alhamdulillah ..baru selesai baca info berkaitan Omega 3, DHA, EPA pada bayi dan kanak - kanak ..
 rujuk sini untuk bahan bacaan menarik yang saya baru baca

Sebenarnya omega 3 bukan sahaja bagus untuk bayi dan kanak - kanak, tapi orang dewasa pun memerlukan omega 3 untuk kesihatan jantung, mengawal kolestrol jahat dan untuk kesihatan kerana hakikatnya badan kita tidak dapat hasilkan omega 3 dan omega 3 hanya boleh diperolehi daripada makanan.

Hebatnya Allah ciptakan omega 3 yang merangkumi DHA dan EPA adalah pada susu ibu ..Breast milk is the best for baby .. (alhamdulillah ..sebab itulah masa anak kedua saya berjuang habis - habisan untuk berjaya dengan susu ibu walaupun masa anak pertama berjaya sehingga 6 bulan sahaja)..tapi masa anak kedua ; saya usaha sehabisnya (labur masa, labur wang ringgit, labur keringat ... )..he he macam susah je kan? tak susah bila keyakinan kita pada Allah yang Esa ..

saya pernah baca satu quote di Hospital Sultan Ismail, JB 3 tahun yang lalu dan masih saya ingat hingga kehari ini

"Penyusuan susu ibu adalah satu pelaburan ; Pelaburan yang baik untuk anak"

masa ni saya terus fikir ; ya ia adalah pelaburan .. salah satu pelaburan yang terlintas dalam fikiran saya adalah wang ringgit .. emmm, rasanya macam betul .. saya laburkan duit untuk beli pam susu, peralatan menyusu, baju untuk memudahkan penyusuan susu ibu .. menyesal ? ..tak menyesal ..apa saja untuk anak dan jayakan penyusuan saya sanggup

apa lagi yang saya laburkan ya? .. supplement ! .. dulu saya tak rasa supplement ni penting semasa penyusuan susu ibu .. yakin boleh orang kata .. tapi bila dah lalui penyusuan susu ibu masa anak pertama ; saya rasa semangat yakin boleh tu macam tak kuat je pada diri saya .. Yakin Boleh tanpa supplement buat saya sensitif sebab kepenatan tak cukup tidur .. Yakin Boleh tanpa supplement buat saya tak dapat beri yang terbaik untuk uruskan rumah tangga .. kemudian, saya baru tahu bila ibu yang beastfeeding kemudian pemakanan seimbang tak dijaga, tambahan supplement tak ambil ; akan berlaku transfer factor yang kuat semasa penyusuan susu ibu .. anak akan menyerap kalsium, nutrien yang ada pada tubuh ibu ..ooo, patutlah gigi mak saya banyak hilang ..susukan 9 orang anaknya ...9 9 anak mak ni serap kalsium dan nutrien pada badan mak...terima kasih mak ... saya sayang mak dunia akhirat.. ..

dulu saya rasa supplement sangat mahal .. tapi bila fikikan nak berjaya susu ibu (nak tenaga banyak untuk bantu mudahkan kejayaan susu ibu) ..saya abaikan je perasaan mahal tu ..masa ni mungkin dah matang sikit ..dah tak banyak berabis nak beli baju brand KIKO..(brand KIKO je pun)..nak beli gadget gadget baby yang macam best pun telan air liur dulu ..

Alhamdulillah ...saya bersyukur dapat salurkan omega 3 yang merangkumi EPA dan DHA yang ada pada susu ibu selama 2 tahun untuk anak kedua ..untuk anak pertama bersyukur juga walaupun bertahan 6 bulan ..alhamdulillah dapat beri kebaikan yang ada pada susu ibu untuk kamu berdua

kemudian, habis fasa 2 tahun penyusuan susu ibu .. saya beri anak saya Omega Guard Shaklee (minyak ikan ultra-pure) untuk bekalkan Omega 3 pada anak - anak saya ..badan kita tak dapat hasilkan omega 3 tapi kena ambil dari makanan dan supplement.

"ALA is the essential Omega-3 fatty acid, being required in our diets because our bodies cannot make it'

Alhamdulillah seindah doa dhuha .. fungsi mata dan brain development pada anak - anak saya memang buat saya bersyukur .. alhamdulillah atas kurniaan Allah yang Maha Hebat

Ya Allah ..sesungguhnya waktu dhuha itu dhuha Mu .. kecantikannya kecantikan Mu .. keindahannya keindahan Mu .. kekuatannya kekuatan Mu ..kekuasaannya kekuasaan Mu .. perlindungannya perlindungan Mu

Ya Allah .. jika rezeki masih dilangit turunkanlah ..jika dibumi keluarkanlah .. jika sukar permudahkanlah ..jika haram sucikanlah .. jika jauh dekatkanlah ..

Berkat waktu dhuha , kecantikan Mu, keindahan Mu, kekuatan Mu, kekuasaan Mu ... limpahkan kepadaku segala apa yang telah engkau berikan kepada hamba - hamba Mu yang soleh ...


Harap entry ini tidak disalah ertikan ... video ni masa zafirah 2 tahun ++ .... syukur.. ini semua milik Allah .. saya yakin pemakanan yang baik membentuk anak - anak yang bijak .. saya consume vitamin semenjak menyusukan zafirah sehingga dia berusia 2 tahun .. dan sejak dia berusia 2 tahun saya kenalkan dia dengan omega guard Shaklee (minyak ikan).. selain chewable vita-C..

Ingin dapatkan omega guard Shaklee boleh hubungi saya

Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...