Monday, August 18, 2014

Hubungan multivitamin dan urutan

Bila saya baca artikel ni ; saya macam tersedar yang saya dah lama tidak berurut ! .. Shaklee Effect

urutan-multivitamin

Dikawasan berhampiran kediaman saya ni ; ada seorang mak cik yang saya memang suka kalau dia urut.. kuasa urutan mak cik ni macam urutan thai gear 5... puas hati lah .. rasa lega... :-)

masa sesi mengurut selalunya akan ada sesi selingan nasihat dan tips tips rumah tangga kiasan hasil kisah cerita orang lain.. seronoklah (sambil ambil iktibar pengalaman orang lain)

tapi bila saya baca artikel ni ; saya baru perasan yang saya dah lama tak jumpa mak cik ni untuk berurut .. kalau dulu - dulu ; setiap 2 atau 3 minggu je mesti check in jap rumah mak cik ni untuk berurut.. kalau tak berurut badan rasa tak sedap, nak buat apa pun serba tak kena...

ooh! rupanya pengamalan vitamin ini berkadar langsung dengan perasaan tak nak pergi berurut..  (boleh tak guna ayat ni .. hi hi) ..

dulu selalu fikir kalau badan lenguh - lenguh ni haruslah pergi berurut ..sepatutnya saya mesti fikir begini : (hai kena ubah disiplin gaya pemakanan seimbang ni .. baru rasa bertenaga)...dapat buat yang terbaik untuk anak - anak dan suami ..


'masalah kaki lenguh dan sakit mungkin timbul kerana anak puan sangat memilih makanan dan ini mungkin menyebabkan sesetengah garam galian dan mineral dalam badan tidak cukup menyebabkan kakinya sakit dan terasa lenguh - lenguh'

Puan boleh memberi anak puan multivitamin jika mereka tidak mengambil makanan yang seimbang di dalam pemakanan seharian mereka

kalau kanak - kanak pun ada istilah lenguh lenguh .. mak kanak - kanak mestilah ada lenguh kuasa dua

Klik sini bagi vitamin untuk kanak - kanak
Klik sini bagi vitamin seisi keluarga (wellness set) 


Dapatkan vitamin shaklee dari saya
Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...