Tuesday, August 19, 2014

Puasa buat anak semakin tinggi?

entry ni seharusnya di publish masa puasa .. emmm ; tak pelah kan ..sekurang - kurangnya dapat belajar  ilmu baru ..mai belajar ilmu baru .. :-)

Puasa buat anak semakin tinggi? 
puasa-buat-anak-tinggi


Kajian dari sarjana barat mendapati, puasa dapat memanjangkan hayat, meningkatkan kualiti hidup, merendahkan trigliserida, menentang rejuvenasi sel barah, merangsang penghasilan hormon tumbesaran, merangsang pembaharuan sel dan banyak lagi.

Hasil pemerhatian mendapati, tidak makan dalam tempoh sepanjang siang atau berpuasa tidak menyekat kalori yang dimakan pada waktu pagi. Sebaliknya berpuasa selepas dua waktu makan tersebut didapati mengaktifkan homon tumbesaran kanak - kanak dan membolehkan mereka menjadi lebih tinggi!

Ma sha Allah .. rasa teruja plak baca artikel ni

Suka baca pengalaman kawan - kawan yang kongsi gelagat anak - anak mereka yang pertama kali berpuasa ramadhan yang lepas...rasa nak tergelak pun ada..seronok..kagum pun ada dengan semangat diorang..

zafirah pun dah pandai cakap puasa walaupun tak puasa pun sebenarnya .. penangan tengok cerita upin dan ipin...bagus cerita upin dan ipin versi puasa dan raya ni (boleh didik kanak - kanak secara tak langsung mengenai kewajipan no 3 rukun islam ni)... 

untuk anak - anak saya suatu hari nanti mama nak bagi #shakleeEffect pertama kali berpuasa dengan Shaklee ..seronok baca perkongsian kakak ni walaupun anak dia berpuasa tapi tak melepek je sepanjang hari ...

puasa-kanak-kanak
 “ Salam GBS, saya nak kongsi pengalaman anak saya yang baru 6 tahun belajar berpuasa. Makan sahur dan berbuka mcm biasa makan nasi dan lauk yang saya masak.cuma saya beri makanan tambahan freshmilk+mealshake+kurma (blended) ketika berbuka, PD+Mealshakes masa sahur. Alhamdulillah dapat puasa penuh dan dia nampak cool je puasa..tak merengek cakap lapar or dahaga. Sepanjang puasa semalam siap aktif menyakat adik dan main2x kat halaman rumah..bukannya tidur sepanjang hari.Syabas anakku! Semoga dapat teruskan puasa penuh tahun ini. InsyaALLAH”
(kredit pada mychibibox.com)

 *emmm bagusnya .. saya dulu masa kecil - kecil, paling melepek bila dah hujung - hujung ramadhan .. lebih - lebih lagi bila tang mak buat kuih raya ... pergkhhhhh rasa nak tolong mak rasakan kuih raya tu je sedap ke tidak ...bau aroma kuih di bakar tu memang menguji kesabaran lah ..

Apa yang anda perlu tahu mengenai Shaklee Mealshake dan Performance Drink?? 

Menyediakan nutrisi lengkap dengan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu termasuk asid amino. Nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian dan diperbuat daripada bahan semulajadi – buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin(sejenis susu) dan lain-lain.
Membantu tumbesaran anak dengan mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses tumbesaran. Rasanya yang lazat berperisa vanilla yang sungguh yummy sesuai diambil bersama dengan fruktos semulajadi. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.
Dilengkapi dengan rumusan optiCarb yang sudah dipatenkan. Ujian klinikal membuktikan ianya dapat meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara sirkulasi bendalir dalam tubuh.
Selain itu, PD membantu mencegah penyahhidratan bagi mengurangkan rasa haus serta melembapkan kulit. Memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat bagi menggantikan air yang hilang sewaktu aktiviti fizikal.
Sangat disarankan untuk mereka yang tinggal di kawasan tropika dan yang aktif dalam kerja harian.

p/s : Khas untuk anak - anak saya, mama nak didik anak mama tak tinggal solat walaupun berpuasa ... in sha allah ..sekarang fasa didik anak dengan solat dulu..nak tengok kesan mealshake pada anak kedua saya bila ada yang nampak perubahannya ? baca sini

Boleh dapatkan vitamin Shaklee dari saya
Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...