Wednesday, March 19, 2014

Semua nak cepat !

2 last week, memang fasa yang sangat kritikal .. ketika itu, nak makan memang tak tenang.. rasa macam tak de hari esok .. 24 jam memang rasa tak cukup..banyak sangat dokumen kerja yang perlu disubmit dalam tempoh yang sangat singkat

masa ni saya teringat kata - kata mentor shaklee saya ..

"sebenarnya tiada manusia di dunia ini diberikan masa lebih dari 24 jam sehari .. semua orang sama .. cuma nya masa 24 jam itu akan jadi tidak cukup sebab kita spend banyak masa untuk merehatkan badan yang letih dan penat..."

eh, betullah ..kalau lah dimanfaatkan 24 jam sehari tu betul - betul..tolak masa untuk tidur katakanlah 7 jam sehari, cukup untuk jalankan banyak perkara pada 17 jam tu..

Tapi, ia jadi tidak cukup..kalau kita maksimakan tenaga katakanlah 8 jam..pastu kita rasa sangat penat dan letih..kemudian kita rehat lama lebih kurang 5 jam..bakinya memang tinggal sikit.. ketika itu kita akan rasa kenapa saya tidak diberi masa lebih!

emmm, ketika saya lalui masa kritikal, saya memang banyak skip waktu makan...tapi bila lapar otak tak boleh berfikir dengan baik..jadi sepanjang fasa kritikal ni, supplemen ni memang banyak membantu saya...


tenaga, 24 jam, letih, masa
saya ambil breakfast dengan makanan yang berat..dan makanan tengahari saya adalah segelas ESP (energizing soy protein) sahaja..alhamdulillah memberi tenaga dan rasa kenyang yang lama

masa fasa kritikal ni saya rasa nak jalan ke kafe untuk beli makanan tengahari serta nak guna masa untuk makan tengahari pun rasa macam membazir masa

betul - betul manfaatkan masa

Jadi, jika anda sedang melakukan proses kerja yang memerlukan due date yang singkat..jangan skip makan, unless u akan guna masa dengan lebih banyak untuk recover keletihan dan otak tidak dapat berfikir dengan sempurna...

Boleh cuba ESP .. anda pasti sukainya

Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...