Wednesday, March 5, 2014

Nutrisi yang hilang

 Sebagaimana artikel yang pernah saya tulis sebelum ini ;

"Soya adalah makanan paling tinggi diambil dalam masyarakat Jepun setiap hari selain daripada Yakult .. Jika diperhatikan masyarakat Jepun mempunyai jangka hayat yang tinggi di DUNIA dengan kesihatan yang baik dan kadar obesiti pun jarang dilihat dalam masyarakat Jepun"

"Di Malaysia, soya bukanlah makanan yang asing ... kita dah terbiasa makan makanan yang berasaskan tempe, air soya dan tau fu fah sejak dari kecil lagi.."

"Sebenarnya hari ini saya nak share dengan anda semua mengenai nutrisi yang hilang dalam makanan daripada buku Khasiat Makanan Segar, di tulis oleh Dr. Made Antawan tentang peratusan gizi yang hilang dengan kaedah memasak. Secara puratanya 50% zat makanan kita hilang dalam proses memasak itu sendiri "



Gizi nutrien dalam soya hilang sebanyak 44 hingga 77 % selepas dimasak. Emmm ... Jadi jika anda tertanya-tanya mengapakah anda sering tidak sihat, badan sering letih-letih dan sering di serang selsema, ini mungkin jawapannya.. Jadi, secara konsep formulanya kita memang memerlukan vitamin/suplemen untuk mengisi ruang - ruang kosong yang tidak dapat dipenuhi dalam diet seharian kita ..

Jom perolehi 9 asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan dan banyak lagi khasiat dalam satu canister Energizing Soy Protein (ESP) .. 


Nak kurus? - ESP mengawal selera makan

Nak puasa? - ESP salah satu sumber protein memberi rasa kenyang lebih lama, membekalkan tenaga sepanjang hari

Nak tambah susu ibu ? - ESP membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu

Nak cantik ? - ESP memberi kesan menjadikan kulit gebu, licin dan menganjalkan kulit (boleh lihat kesannya dalam tempoh 21 hari jika diambil secara konsisten)

Nak sihat ? - ESP menyihatkan tubuh secara keseluruhannya

Nak pregnant ? -  ESP membantu memelihara rahim dan memberikan tenaga

Jika dah pregnant ? - ESP menguatkan rahim dan membantu pembentukan otot baby

Nak cepat baik selepas pembedahan ? - ESP membantu mempercepatkan pemulihan luka bersalin

Dapatkan ESP dengan harga PROMOSI bulan mac ini


Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...