Friday, March 21, 2014

Sihat itu cantik, sihat itu mahal

Cantikkan diri sebelum usia 40 tahun

Semalam, semasa saya menggantikan ketua jabatan untuk menghadiri meeting bersama pengarah - pengarah dan DO Muar, saya ditegur oleh seorang pengarah..

"U ni dari mana ye? baru posting eh ?

Saya senyum je .. dalam hati berkata.. "nak kata baru tak jugaklah..saya lagi 4 bulan officially sudah 5 tahun dalam profession ni"... kalau tengok rupa memang macam student baru grad ..he he he .. adakah saya memuji diri sendiri?  :-P

Personally saya suka berpewatakan seperti budak - budak .. kalau boleh nak pakai warna pakaian yang ceria - ceria setiap hari..tapi kadang - kadang saya pilih untuk pakai juga warna - warna yang nampak tua dan dull....sebenarnya dah tua dah saya ni .. cuma pemilihan warna tu saya memang suka kaler yang terang - terang....untuk nampak macam budak - budak... :-)


Pada awalnya saya consume shaklee sebab saya melahirkan anak saya secara ceaseran..masa ni dah tak fikir lah nak cantik - cantik..as long as luka cepat pulih dah rasa bersyukur sangat dah...

Kemudian, bila saya dapati ia membantu penyusuan pada anak kedua saya ..saya teruskan pengambilan suplemen shaklee sehinggalah anak saya habis fasa 2 tahun penyusuan susu ibu .. masa tu pernah juga terfikir, lepas zafirah 2 tahun ni macam nak stop lah pengambilan supplemen..lagipun zafirah mesti dah tak menyusu (badan tak lah letih sangat nak terjaga waktu malam) ..jadi malas lah lepas ni nak consume vitamin..

Tapi bila saya berjumpa dengan mentor saya (15 tahun consume shaklee) .. ada anak 2 orang dah ..kakak ni 4 kali mengalami ceaseran (2 kali sebab bersalin dan 2 kali sebab pembedahan cyst) .. masa ni dalam hati saya ..emmmm, cantiklah kakak ni .. macam lagi muda dari saya ..

kakak ni pun bagi talk kat kami..banyak juga yang kakak ni tekankan untuk berjaya dalam shaklee...salah satunya "mesti pandai jaga suami"..kata - kata kakak ni yang saya masih ingat semasa dalam class ;

"isteri kena pandai jaga suami..kena masak makanan yang disukai suami..jangan masak makanan yang kita suka..nanti kita gemuk..bila suami pandang isteri lain, mulalah kita ni cubit suami kita dan kata : gatal la awak ni!..hish hish ..sambil tambah lagi kuasa cubitan"

"isteri kena masak yang suami suka..biar suami gemuk..tak pe...asalkan jangan kita yang gemuk"

emmm ... masa ni persepsi saya terus berubah...saya kena jaga suami baik - baik, jaga diri cantik - cantik untuk suami ...yang penting sihat..bila kita sihat automatik kita akan cantik..bila kita tak sihat (badan lesu), terus nampak tak cantik ...

penutup entry hari ni, jom tengok kakak ni ; yang juga consume suplemen berbelas tahun yang lalu .. sihat itu cantik...



Para isteri, meh cantik - cantik untuk suami masing - masing ...

i'm your shaklee independent distributor ..
feel free to sms @ whatsapp : 0137669176 for shaklee product and consultation

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...