Thursday, December 26, 2013

8 Pelaburan Akhirat

Merongyeh - merongyeh juga .. tapi yang penting mesti beramal dengan Allah SWT..

Kadang - kadang entry dalam blog ni berbaur gembira - gembira .. sebelum ni, saya perasan kenapalah penulisan saya ni macam stress je .. tegak je .. tapi bila lama lama saya blogwalking, saya rasa bila baca blog orang lain yang menggembirakan, saya akan jadi happy dan ceria sepanjang hari..

Jadi, saya selit selitkan unsur unsu cerita yang gembira dan saya juga kongsikan manfaat manfaat agama apa yang saya baca .. bak kata salah seorang peserta 'Pencetus Ummah' : 'merongyeh - merongyeh juga tapi mesti beramal dengan Allah SWT..

Oklah, malam ni sebenarnya saya nak share 8 pelaburan akhirat yang saya petik dari majalah IMAN no 2 :

1. Berdoa ; ia senjata orang muslim ... sentiasalah berdoa .. jom kita selalu berdoa semoga allah kuatkan dan pelihara iman kita .. aminn

2. Memperbanyakkan amalan - amalan sunat

3. Membaca al-quran

4. Melakukan sembahyang malam

5. Sentiasalah berzikir ; zikir adalah terapi .. terapi ketenangan jiwa dan fikiran .. jom berzikir sekejap ;
                                                  La ila ha illallah , La ila ha illallah , La ila ha illallah
                                                                 (ha kan kamu dah berzikir ..)

6. Bersedekah ; rezeki bertambah berkat bila bersedekah

7. Menghadiri majlis ilmu

8. Zuriat yang soleh dan solehah

gapai pahala dengan teknologi
jom guna internet untuk sebar - sebarkan ilmu Allah ..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...