Tuesday, December 24, 2013

Bila ulat pun berzikir

"Banyakkan membaca jika mahu berjaya.. "

ya, saya setuju .. ilmulah senjata paling ampuh dalam menangkis serangan yang berlaku .. selama ini masa saya menuntut master saya selalu kata begini..

"time master ni la pulun habis - habisan..pasni saya mahu rehat .. termasuklah rehat tak mahu baca buku .."

hi hi hi .. akhirnya saya memang dapat apa yang saya mahu kan .. CPA master saya 3.80 .. research master saya adalah apart of international research (research undergrant jaringan kerjasama 4 buah negara iaitu Malaysia, Indonesia, Sepanyol dan German)

Bila saya masuk dibidang pekerjaan, perasaan kurang rajin membaca ni mangkin lama bertambah - tambah.. saya hanya baca apa yang saya nak mengajar hari itu saja..habis kerja tutup buku dan banyak layan televisyen

Kemudian sampailah satu ketika apabila saya berkawan dengan orang - orang yang berjaya dalam perniagaan ni ..bukan saya dapat jaringan kawan - kawan yang luas, tapi yang seronoknya..we always remind each other supaya banyak membaca .. Ini juga adalah rahsia orang orang yang dah berjaya dalam perniagaan

dan akhirnya saya memilih buku buku kerohanian..untuk mengisi jiwa yang kosong.. refresh dan tambah ilmu agama yang kurang diambil perhatian .. penulisan ini sangat menyedarkan saya .. bila ulat pun berzikir .. mengapa tidak saya .. hamba Allah yang diberi sifat sempurna ..diberi rezeki yang melimpah ruah, diberi rahmat, diberi kasih sayang ..

berzikir
sumber : Sujud isu 2
marilah berzikir bersama - sama saya

La ila ha illallah .. muhammadur rasul lullah
La ila ha illallah .. muhammadur rasul lullah
La ila ha illallah .. muhammadur rasul lullah
La ila ha illallah .. muhammadur rasul lullah
La ila ha illallah .. muhammadur rasul lullah
La ila ha illallah .. muhammadur rasul lullah
La ila ha illallah .. muhammadur rasul lullah
La ila ha illallah .. muhammadur rasul lullah
La ila ha illallah .. muhammadur rasul lullah
La ila ha illallah .. muhammadur rasul lullah

semoga diri ini jadi insan yang sentiasa berzikir kepadaNya .. amin

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...