Friday, April 18, 2014

Kisah pertama kali memiliki baju sutera

 Personally, saya bukanlah individu yang suka pakai baju sehingga beratus - ratus ... rasa sayang pada duit sekiranya diperuntukan hanya untuk sehelai pakaian .. mungkin sebab dah biasa dengan cara hidup yang tidak mewah dari kecil.. jadi bila dah berkeupayaan (impian membeli barangan beratus - ratus ni memang akan berfikir panjanglah...)

Sejak mula saya bekerja... 'rasa teringin' nak sarung baju batik sutera sendiri tu memang lah ada... sebenarnya keinginan tu nak reward diri sendiri selepas berjaya habiskan master dengan result yang cemerlang..tapi keinginan tu tak lah meninggi sangat - sangat....sekurang - kurangnya saya nak ada sepasang.. jadi lah kan ..

Pertama kali saya beli baju sutera adalah di Pasar Payang, Terengganu ..tahun pertama saya bekerja .. masa ni saya ke Terengganu atas urusan berkursus selama 3 minggu ..jadi ambil peluang la cuci mata batik terengganu .. memang cantik .. harganya pun cantik .. ditambah pulak dengan impian nak reward diri .. jadi memang plan betul - betul lah nak membeli ..pusing satu pasar payang..wal hal nak beli sepasang je pun .. tapi pilih punya lah lama

nego - nego - nego .. dapatlah harga yang sesuai .. tapi end of the session sebenarnya rasa nak cancel sebab rasa macam tak sampai hati ratus - ratus itu diperuntukkan untuk sehelai sutera ..

 shahril (toy), shida dan zaman (ofismate yang bersama - sama saya membeli batik sutera)

masa ni kawan saya (shahril : toy) kata ..

'beli lah, kalau rasa tak sampai hati nak pakai p kerja .. pakai masa dapat APC nanti.. manalah tau ko dapat APC' ..

saya terus mati kata - kata dan beli .. masa ni dalam hati .."ya, aku tak kan pakai sehingga aku dapat APC suatu hari nanti .."

Dan kain ni saya simpan dalam almari tidak berjahit ... bila saya kemas - kemas almari, saya belek kain ni..nak pastikan dalam keadaan baik...

Sehinggalah tahun ke 3 saya bekerja .. masa ni lepas habis kelas Shaklee ...mentor saya cerita tentang hukum LoA ..(*kesian kat diri sendiri ... tahu LoA masa umur dah 30 tahun ...) ..orang lain dah tahu lama dah .. :-(

Habis kelas shaklee untuk tajuk LoA tu, saya duduk menung..kemudian saya selak almari..saya tengok kain saya ni ... dalam hati berkata .. saya nak cuba praktikkan ilmu baru .. ilmu LoA yang baru saya belajar.. so bermula lah sesi dari sehelai kain menjadi sepasang baju sutera .....

baju sutera .. oh baju sutera ...

Alhamdulillah, tahun kedua aplikasi LoA dengan diiringi the power of Doa .. Allah makbulkan keinginan saya ... Tahun ni saya dianugerahkan Anugerah Pekhidmatan Cemerlang (APC) untuk khidmat dan kecemerlangan 2013 ...Syukur ..saya miliki APC selepas berkhidmat selama 4 tahun 9 bulan ..

Rasa bertuah berkenalan dengan individu yang banyak ilmu ..alhamdulillah, ilmu eksklusif ni telah diturunkan kepada anak - anak downline saya...

In sha allah ... lepas ni nak cuba usaha untuk naik pentas NC shaklee untuk merangkul gelaran Master Khairul Bariyah

LoA and The Power of Doa

Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...