Tuesday, April 1, 2014

Tak larat nak makan vitamin

 "saya tak larat nak telan vitamin sustainable vita-C shaklee, sebab beso bebenor ...."

Sepanjang saya sharing mengenai kebaikan vitamin Shaklee yang saya perolehi, ada diantara rakan saya merangkap customer saya yang lebih suka memilih vitamin Chewable Vita-C Plus 100mg berbanding vitamin Sustainable Vita-C 500mg ..

Apakah beza kedua - dua vitamin ini ... bezanya ialah kandungan vitamin C pada kedua - dua tablet tersebut .. Sustainable Vita-C mengandungi 500mg berbanding Chewable Vita-C mengandungi 100mg sahaja..

Selain itu Chewable Vita-C 100mg tabletnya kecil saja dan boleh dikunyah macam makan gula - gula (memula kita akan rasa masyam sampai tak tertelan)..tapi bila lama - lama kita kemam rasa manis .. 

macam gula sweet sour ..

jom baca apa yang istimewanya Chewable Vita-C 100mg

vitamin C

Tahukah anda
Haiwan  menghasilkan  vitamin  c  mereka  sendiri  seperti  arnab  mampu menghasilkan 18,000mg vitamin c sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin c. Tambahan pula, vitamin c larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh yang demikian, adalah perlu untuk kita mengambil vitamin c setiap hari kerana vitamin C tidak memberi kesan toksik. 

Setiap hidangan buah-buahan membekalkan 45-60mg vitamin c. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin c yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah ranum. Tetapi kandungan vitamin c tersebut akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.

Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...