Sunday, February 23, 2014

Rezeki untuk orang kanan

Beberapa hari yang lepas, dalam kumpulan Shaklee kami diceritakan mengenai golongan kanan dan kiri. Ya, ia memang nampak mudah dan common sense. Tapi ada banyak pengajaran jika difahami dengan betul..Sepanjang saya berada dalam kumpulan ini, saya seolah - olah mendapat sesuatu. Bukan semata - mata duit bonus bulanan dari shaklee ..alhamdulillah... Tapi common sense yang tidak pernah saya pandang sesuatu yang serious. Mungkin kerana saya tidak tahu common sense itu adalah satu RAHSIA. Dan mungkin juga kerana saya jarang membaca dan fokus saya adalah dalam bidang tugas kerjaya saya sahaja..Maka ia hanya diketahui sesetengah golongan saja..Jika saya berada dalam kelompok rakan - rakan setugas saya, maka apa yang saya tahu mungkin tidak seluas berbanding apabila saya berada dalam kumpulan yang pelbagai. Alhamdulillah, i love u my mentor, my upline.. saya belajar banyak sangat dari akak..

Ketika saya dah berumur 30, baru saya belajar macam - macam yang selama ni saya rasa ia adalah common sense yang tidak begitu amat penting. Tetapi apabila ilmu rahsia ini di ulang, di peringatkan dan ramai dalam kumpulan shaklee kami yang sudah mengamalkan RAHSIA itu berkongsi akan MIRACLE yang mereka perolehi, saya rasa terharu sangat sebab saya terpilih berada dalam kumpulan tersebut untuk mengetahui ilmu - ilmu rahsia..Perkongsian ilmu baru - baru ini adalah golongan KANAN..saya cuba praktikan ilmu baru ni..alhamdulillah...saya adalah orang yang Allah pilih untuk jadi orang KANAN..


Perkara yang tak pernah saya alami sepanjang hidup saya.. 

Apabila Badan Kebajikan Staff buat program, perkara yang dinanti - nantikan adalah sesi cabutan bertuah..Satu - satu nama di ambil dalam balang plastik..Dan saat - saat yang dinanti - nantikan tentulah hadiah Grand Prize 1st ..Bila cabutan bertuah dipilih oleh pengarah saya, pengarah saya kata begini .. ada dua nama pada saya.. nak pilih tangan KANAN atau tangan KIRI .. dan semua audiens berkata .. KANANNNNN ..dan salah seorang audiens yang jerit perkataan KANAN paling kuat adalah saya...memandangkan baru serap ilmu KANAN dari mentor.. :-)

Pengarah : Ok saya pilih nama pada tangan kanan saya .....namanya berakhir dengan huruf N .. daaaannnnn bermula dengan huruf K (eh ! macam saya je)..Masa ni dah rasa perasan macam saya yang dapat..Kemudian, pengarah pun meneruskan kata - kata...pemilik bertuah hari ini ialaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ..Khairul bariyah binti Masrakin ..... .... !

Ya, allah ..ya allah .. ya allah .. tuhan yang maha besar ...allahuakbar..allahuakbar...alhamdulillah .. alhamdulillah ..bibir saya terkunci ..tangan saya rasa sejuk dan pucat ... bibir tak terkata apa - apa .. saya melangkah laju ..sedangkan fikiran saya kosong.. ya allah saya adalah pemilik nama tangan KANAN ..terharunya ya Allah ..Saya adalah orang KANAN yang Allah pilih untuk memenangi hadiah Grand Prize 1st ( TV LED flat screen 32 inchi jenama PANASONIC, VIERA)..Ya Allah .. alhamdulillah .. masih berbaur - baur lagi perasaan ini ..Terima kasih ya Allah sebab menemukannya saya dengan kak N dari alam maya ... guru shaklee saya yang banyak mengajar saya .. saya sayang akak kerana Allah ....Masih speechless sehingga kehari ini .. bila terpandang perkataan grand prize ..rasa sebak

TV, LED, panasonic, rezeki, cabutan bertuah

Anak - anak didik kumpulan shaklee saya ... saya dah share kan dengan anda semua ilmu yang disampaikan oleh mentor saya kepada kalian .. saya sentiasa mendoakan kejayaan kamu semua ..

anak - anak, TV, hadiah, grand prize, panasonic, rezeki, cabutan bertuah, kanan

Dalam kumpulan shaklee kami, we all believe anak - anak lah punca rezeki ..pergi training shaklee bawa anak - anak pun boleh .. klik sini untuk tengok bagaimana mereka bawa anak - anak kecil pergi kelas training shaklee

Jika anda mahu jadi sebahagian dalam kumpulan saya, sangat dialu - alukan ..

sms @ whatsapp : 0137669176

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...