Friday, February 21, 2014

Inspirasi : Usahawan Wanita

Masa sesi S yang ke3 iaitu SUSUN, saya terpandangkan buku ni di rak buku unit

usahawan, bisness, berjaya, kaya, wanita, shaklee, keluarga
50 kisah usahawan wanita Malaysia

Pada mulanya saya berkata sayangnya buku ni tinggal dalam rak dalam unit kami. Bermakna hanya unit kami je yang selalu baca. Berbanding jika di dalam library, ramai yang membaca dan mendapat manfaat dari buku ini.


Sinopsis buku ini memuatkan kisa suka duka perjuangan 50 usahawan wanita dalam memajukan diri dan berjaya dalam perniagaan. Dan dihujung muka surat buku ini dimuatkan motivasi diri dan pengalaman bagaimana mereka menghadapi kesulitan dalam meneruskan perjuagan mengejar cita - cita.

Dalam buku ni, ada beberapa bait - bait motivasi yang sangat menyentuh jiwa saya. Diantaranya ialah kata - kata ini, yang merupakan nukilan ramai usahawan wanita yang telah berjaya.

"Rahsia kejayaan wanita bermula dengan menyempurnakan tanggungjawab utamanya sebagai isteri dan ibu"


Emm, masa ni fikiran saya melayang dan teringat kisah pertama saya datang ke kelas Shaklee ..

shaklee bandar penawar desaru


Kelas ni la kelas pertama saya join sebab saya teringin nak jumpa upline saya. Selama ni saya datang kelas secara dalam talian saja.

Klik sini untuk tahu bagaimana sebelum ini saya belajar ilmu perniagaan tanpa datang kelas


Masa kelas pertama ni saya tak rancang nak bawak anak - anak, sebab sebenarnya saya ni macam tak caya je bila distributor shaklee lain kata kelas Shaklee boleh bawa anak - anak...Tapi bila saya sampai kelas, macam family day..Yang dah ada family mostly bawa suami dan anak - anak ...

Emmm, patutlah bisness shaklee ni menjadi pilihan..sebab it's not about business tapi it's all about family too..

Upline saya kata, siapa yang pertama kali datang kelas, jangan terkejut ya bila ada anak - anak kecil..kita buat kelas memang macam ni ..

Sangat kelakar bila sesi Q & A, bukan peserta yang angkat tangan..tapi anak - anak yang angkat tangan..comel je...

Emm, mama rasa mama dalam track yang betul ...mama mahu mengejar impian mama bersama kamu anak - anak mama...anak - anak, kamulah rezeki untuk mama..mama tak mahu tinggalkan kamu walau sehari..cukuplah kamu ditinggalkan di pusat asuhan masa mama bekerja, berkursus, menghadiri mesyuarat di luar kawasan...


Ibu - ibu, mari kejar impian bersama - sama suami dan anak - anak tersayang melalui bisness Shaklee (syarikat pertama peneraju suplemen nutrisi dan industri MLM dengan kejayaan melebihi 57 tahun)

syarikat, kukuh, berjaya, pertama, perniagaan, bisnes, suplemen, nutrisi


Jom bersama saya dalam susur galur businesswoman berjaya 15 tahun dalam shaklee

Sms @ whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...