Tuesday, May 20, 2014

Belajar dari serangga

Dalam satu hadis Qudsi ada menyebut Usah Sembarangan Membunuh Serangga, kerana ia adalah umat yang bertasbih kepada Allah

Hadis Qudsi ini sangat menyentuh perasaan saya ..

sebenarnya setiap haiwan, tumbuhan yang ada di muka bumi ini berzikir kepada Allah

Terima kasih cikgu Shaklee saya yang sering mengingatkan saya :
Khairul Bariyah : Jangan sombong .. semua ni Allah punya ..sedangkan serangga pun bertasbih kepada Allah

Patutlah Allah kurniakan dengan akak kerajaan Shaklee yang hebat .. lebih dari seorang doktor dibawah organisasi akak .. downline - downline akak yang saya kenal adalah engineer, lawyer .. even seorang suri rumah pun sangat berjaya setara dengan profesional yang lain .. yang saya tak kenal, apatah lagi hebatnya ..

ma sha Allah ... akan ku kutip segala pengalaman akak ..

in sha allah selepas ini daku juga ingin menjadi sebaris anak - anak downline akak yang berjaya
kejayaan dunia yang ingin daku kutip adalah untuk menyediakan bekalan akhirat yang banyak sebagaimana downline akak yang berjaya (kalau difikirkan dari sesi seminar bersama mereka ; mereka sudah punya kereta sebelum menyertai organisasi Shaklee, rumah pun sudah sedia ada, gaji mereka sudah sedia cukup sebelum menyertai organisasi Shaklee dibawah pimpinan akak)

'yup ; now i understand tujuan kita semua sebenarnya untuk menambah nilai hidup'
nilai hidup adalah untuk memberi ..

Saya setuju, bila ada dikalangan kami menyatakan keistimewaan selepas menyertai kumpulan ini
  1. Latihan berterusan diberi
  2. Walaupun jauh ; tiada masalah kerana ada kemudahan pembelajaran secara online dan offline
  3. Upline sangat berpengalaman dan berjaya kerana upline adalah Presidental Master (PM) 15 tahun dalam Shaklee
  4. dan yang paling mereka suka ia BUKAN SKIM PIRAMID (skim piramid tidak dibenarkan dalam islam)

semut, serangga, tasbih
'banyak perkara yang saya belajar dari serangga semut'

Alhamdulillah, seronok berShaklee. Kami ada group bisnes yang saling membantu (macam semut). Cikgu Shaklee saya (upline) yang berada 15 tahun dalam Shaklee sangat membantu kami mencapai puncak impian Master coordinator. Mari bersama - sama menjadi sebahagian dalam kumpulan kami


sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...