Wednesday, October 29, 2014

Energizing Soy Protein [ESP] bantu masalah Gastrik saya

Pertama kali dalam hidup saya di serang gastrik masa usia saya yang tak berapa muda ni [tahun 2013 pertama kali saya kena] .. kawan saya kata "gastrik ni serang kita akibat cara makan kita yang dulu - dulu, kesannya bila usia dan meningkat" .. rasanya macam betul juga .. sebab masa zaman saya belajar dulu "saya suka skip sarapan pagi, rela makan jajan kat kedai pak cik sebelah rumah berbanding jalan kaki 10 minit ke kedai makan berdekatan"

dan bila dah kerja ni ; kadang - kadang jadual makan lari bila time ada kerja yang banyak ..selalunya makan tengahari akan jadi makan petang ..bila makan tengahari jadi makan petang ; maka malam tu bermula lah episod simptom macam ibu mengandung "angin naik ke kepala, makan tak lalu, rasa nak muntah - muntah, badan lesu memanjang, perut rasa semacam" ....[simptom ni ambil masa yang lama nak baik : pernah cecah 2 minggu]

Jadi dalam fasa selera makan tak ada, Energizing Soy Protein [ESP] memang membantu masalah Gastrik saya. Sebab masa ni, cuma makanan yang berbentuk cecair je yang boleh lalu pada tekak saya .. Alhamdulillah, selain mudah nak telan, ia beri kesan kenyang dalam tempoh yang lama disamping membantu masalah gastrik saya ..

gastrik
Anda pun ada masalah gastrik macam saya? boleh cuba tips di atas .. dan yang paling best mai la cuba tips no. 7 iaitu dengan mengambil makanan tambahan ESP, b complex, ostematrik dan vitalea

Jom cuba
Pengedar Sah Shaklee Anda
Sms/whatsapp : 0137669176
Fb message : Secret of Supplement
Email : puteri.awam@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...