Sunday, September 22, 2013

Bacaan untuk isteri ; beratnya ujian untuk para suami

semasa membaca artikel ini, saya tertarik untuk berkongsi bersama kepada para isteri. Mesej yang ingin disampaikan oleh "Pesan nenek" ni sampai kedalam fikiran saya. Para isteri, jom baca ; bagus untuk anda semua

Cerita nenek :

"Kenapalah suami aku ni. Sikit - sikit keluar, sikit- sikit keluar." keluh seorang wanita
Hari cuti pun keluar, malam baru balik. Rumah dah jadi macam hotel . "wanita lain pula bercerita.

Nenek perhatikan wanita zaman moden suka memprotes suami tanpa menyelidik terlebih dahulu punca - puncanya. Suami suka keluar rumah dengan pelbagai alasan; berjumpa kawan lama, dipanggil bos, tertinggal barang dan sebagainya.

Rupa - rupanya suasana dirumah yang tidak beres. Rumah bersepah - sepah dan tidak terurus dari ruang tamu hingga kebilik tidur. Isteri pula tidak pandai mengungkapkan kata - kata meminta kerjasama suami. pantang bagi lelaki jika isteri meninggikan suara atau seperti mengarah suami.

Mungkin suami tidak selesa dengan penampilan isteri. Keadaan isteri yang mengalahkan pembantu rumah, malas membersihkan diri tau berdandan. Alasannya sibuk dengan kerja rumah.

Apabila keluar, isteri boleh pula menyiapkan diri berjam - jam dihadapan cermin, serta mengenakan fesyen pakaian yang menarik.

penampilan ketika keluar tidak dilaksanakan ketika dihadapan suami. Kesukaan suami tidak diambil peduli.

Sedarkah cucu-cucuku, yang dirahmati Allah

Diluar sana, suami dapat melihat ramai wanita cantik dan menarik. Wanita yang dimaksudkan itu ialah wanita fasiq yang keluar rumah. Siapakah wanita fasiq itu?

Wanita fasiq ialah wanita yang tidak mempedulikan perintah Allah. Dia berdandan, bersolek, memakai wangi - wangian dan mempamerkan tubuh yang memikat tanpa tujuan yang betul. Inilah fitnah wanita.

Rasulullah s.a.w pernah bersabda yang bermaksud. "Tidaklaah aku tinggalkan fitnah yang lebih berbahaya bagi seorang lelaki daripada (fitnah) wanita." (riwayat al-bukhari dan Muslim)

Benarlah sabda baginda. Hampir dimana - mana terdapat wanita yang tidak malu mempamerkan aurat dan kecantikan mereka.

Rasailah betapa berat ujian para suami ketika berada diluar. Ketika syahwat seorang lelaki yang soleh terpancing dengan godaan dunia, dia akan teringatkan hadis Rasulullah s.a.w yang bermaksud :

"sesungguhnya wanita itu datang dalam bentuk syaitan. Sesiapa yang mendapati hal yang sebegitu, dia hendaklah segera mendatangi isterinya kerana dengan demikian dapat menenangkan  gejolak yang ada dalam dirinya." (riwayat Abu Daud)

bayangkan, saat suami itu pulang kerumah, hatinya kecewa apabila melihat isterinya yang beraroma "rempah sepuluh rasa" "bau bawang putih, bau ikan dan belacan.

Jika begini keadaannya, bagaimana si suami dapat menenangkan gejolak dalam dirinya. Bagaimanakah dia kan selesa berada di rumah?

Wahai cucu - cucuku,

Berilah perhatian dalam hal ini. tidak mengapa rupa tidak cantik, tetapi menangi hati suami dengan penampilan bersih, menarik, berwangi - wangian dan bersoleh khusu untuk suami. Begitu juga keadaan di dalam rumah, pastikan kemas, bersih dan menenangkan.

Ingatlah, suami kita bukan malaikat. Suami kita adalah manusia biasa seperti yang digambarkan dalam al quran yang bermaksud:

"dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa - apa yang diingini; wanita - wanita, anak - anak, harta yang banyak daripada jenis emas dan perak.."(surah ali imaran 3:14)

sumber cerita ; majalah SOLUSI, April 2013

Penatnya menjadi isteri bukan ? semuanya perlu tip top.. tip top dari aspek kebersihan rumah dan tip top dari segi layanan kepada suami .. Belum lagi nak menguruskan hal - hal kewangan rumah, anak - anak dan bermacam lagi urusan yang berkait . semuanya memerlukan kesihatan yang baik dan energy yang banyak supaya semuanya dapat dilakukan dengan keikhlasan.. Ye la kadangkala, kita mampu buat semua ini tapi bila sampai tahap penat (mula lah macam - macam episod lain yang muncul) *sama ada membebel atau tertidur dengan badan masih berbau rempah 20 rasa, belacan dan sebagainya

Para isteri, jom siapkan diri kita dengan pengambilan supplement.. sebab kita perlu sihat dan banyak tenaga untuk menguruskan semua perkara... yang  paling penting "hal suami isteri" kan? Ramai yang memberi feed back dan testimoni baik melalui pengambilan ESP dan ALFALFA selain daripada memberi tenaga untuk menjalankan tugas - tugas seharian tetapi memberi kesan baik dalam hubungan suami isteri .. yelah, seronok bukan bila kita dapat kesan - kesan baik ni pada diri kita dengan pengambilan yang konsisten, seperti ini :

  • kulit jadi cerah dan cantik
  • payudara semakin anjal
  • tiada masalah keputihan
  • bahagian V ketat
* malu...nak buat tulisan besar

Kombinasi ESP dan ALFALFA ni cukup berbaloi bagi saya. Harganya kurang dari RM200 sahaja jika menjadi ahli dan mampu bertahan lebih kurang 3 bulan. Bermakna sebulan saya hanya perlu memperuntukkan RM 6+ sahaja...apalah sangat rm6+ sebulan kan, untuk kesihatan .. lagipun yang sangat penting produk shaklee bukan sekadar testimoni yang bagus tapi telah diuji secara klinikal sehingga diterbitkan dalam jurnal bagi rujukan para saintis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...