Monday, July 22, 2013

Tips meningkatkan susu ibu

Bersama Dr Hamid Arshad berbicara mengenai tips meningkatkan susu ibu, khas untuk ibu - ibu menyusukan bayi dan ibu yang ingin menyusukan anak angkat


Isi penting dalam video ini disenaraikan khas untuk pembaca blog ini

Persediaan patut dimulakan dari awal kehamilan :
  1. Makan makanan berkhasiat ditambah dengan supplement
  2. Penjagaan payudara *tuam dengan tuala yang dicelup dengan air panas untuk membersihkan daripada daki
  3. Urut payudara *elak kesumbatan pada kilang susu
Selepas kelahiran :
  1. Galakkan bayi menghisap dengan segera dalam 1 jam pertama 
Semasa berpantang :
  1. Vitamin adalah penting untuk diteruskan semasa dalam pantang.
  2. Jangan berpantang makan semasa dalam pantang. Semua zat dalam pemakanan adalah penting untuk pemulihan rahim
  3. Petua isteri saya makan sayur keledek masak lemak daun turi
  4. Jika kurang juga susu ada ubat yang dinamakan notilium atau eksolon
  5. Jangan makan jamu dan rempah ratus kerana boleh menyebabkan bayi cirit - birit
Shaklee banyak bantu ibu - ibu meningkatkan susu ibu, yang sempurnanya ia adalah vitamin semulajadi yang selamat dengan tubuh kita yang bersifat alami. Berbanding vitamin sintetik.

Salah seorang ofismate saya, yang saya bantu melalui perkongsian pengalaman saya dalam penyusuan susu ibu berjaya mengumpulkan 240 oz tak sampai sebulan. Mungkin anda juga inginkan pengalaman saya ?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...