Sunday, July 14, 2013

Bagaimana jika saya tinggal 2 minit untuk bersahur

"Oh! saya sudah terlambat bangun, macamana ni ?"


"Amr bin al-'as berkata, Rasulullah bersabda : "Perbezaan antara puasa kita dengan puasa orang Yahudi dan kristian adalah bersahur." (Riwayat Muslim)
Berita Harian, 4 Julai 2013 (ruangan Agama)

Sebagai muslim, bersahur kerana menunaikan rukun islam yang ketiga iaitu berpuasa dibulan ramadhan tidak boleh dipandang remeh. Kerana bersahur itulah membezakan puasa kita dengan puasa orang Yahudi dan kristian. Sekiranya anda sudah tinggal 2 minit untuk bersahur, apa yang boleh kita makan dalam masa 2 minit pada masa yang saya kita nak rasa cergas dan bertenaga ?

Penting ke cergas sepanjang bulan ramadhan ? Pada saya ia merupakan satu bonus, agar kita dapat buat ibadah - ibadah lain dengan lebih banyak dan sempurna. Setiap tahun kita berdoa semoga ramadan kali ini menjadikan kita lebih bertaqwa dan menjadi islam lebih baik daripada sebelumnya. Tapi bagaimana kita nak buat dengan lebih baik jika kita tidak bertenaga

Jika sudah terlewat bangun sahur, alternatif segera yang boleh anda ambil ialah makan beberapa biji kurma dan ambil 1 sudu ESP, campurkan dengan minuman kegemaran anda, goncang dan terus minum. ESP memang menu harian tambahan saya bersahur, selain daripada nasi. Alhamdulillah, mampu menjalankan tugas dengan sempurna pada hari tersebut. Setakat ni masih mampu bertahan kerana belum pernah miss bersahur lagi. Sekiranya saya sudah terlewat untuk bangun bersahur nanti, ESP dan performance drink akan jadi pilihan wajib saya. Dan untuk 10 hari ramadhan yang terakhir, mungkin saya nak cuba campur dengan Performance Drink (sebab perlukan speed laju untuk 10 ramadhan yang terakhir nanti, macam atlet... he he)

Energizing Soy Protein :
  • Makes you feel full longer and feel more energized (betul ke?)
 
Performance Drink (minuman untuk atlet, sesuai untuk orang berpuasa) kerana :
  • Membantu menggantikan air yang hilang sepanjang berpuasa
  • Mengimbangi metabolisme air dalam badan dan mencegah kehausan
saya terlewat bangun sahur

Macamana nak dapatkan ESP dan Performance Drink Shaklee ?
Boleh juga dapatkan dari saya
bagaimana jika saya terlewat bangun sahur

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...