Monday, July 15, 2013

Sila jangan baca

Bacaan khas untuk remaja sahaja

 

kepentingan pengambilan vitamin


 'vitamin dan makanan tambahan untuk remaja penting kerana mereka sentiasa bergerak aktif dalam aktiviti seharian terutama untuk memberi fokus di dalam kelas dan juga ketika mengikuti aktiviti kokurikulum'


Jika remaja penting untuk mengambil vitamin untuk bergerak aktif dalam aktiviti seharian, apatah lagi ibu dan bapa yang mempunyai tanggungjawab yang banyak untuk menguruskan kerjaya dan keletah anak - anak. Lebih - lebih lagi ibu mengandung dan ibu yang menyusukan anak yang memerlukan nutrisi yang banyak dalam diet seharian.

Memetik artikel tersebut " Proses penyediaan sesuatu makanan kadangkala menyebabkan vitamin dan nutrien didalamnya rosak: Oleh itu pengambilan vitamin diperlukan untuk memastikan anda mendapat khasiat yang mencukupi"

Memetik kata - kata Prof. Dr Muhaya dalam rancangan Nasi Lemak Kopi O bertajuk "Kesejahteraan Fizikal"

"Manusia pada umur 25 hingga 40 tahun suka merosakkan badan sendiri untuk mengejar kekayaan.. mesti jaga badan kita supaya kita dapat solat dengan sempurna pada masa tua berbanding duduk diatas kerusi..dan lebih baik kita membeli supplement berbanding membeli barang - barang branded"


Pentingkan pengambilan supplement dalam diet seharian kita?

Pilihlah vitamin yang bersifat semulajadi, kerana produk yang bersifat kimia hanya akan merosakkan tubuh manusia yang bersifat alami.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...