Saturday, October 12, 2013

Awet muda tanpa suntikan

Bulan 10 adalah bulan cantik - cantik..Ya, bulan ni shaklee buat promotion Collagen Powder Shaklee, beli 6 percuma 1..berdasarkan pembacaan saya, untuk mendapatkan kesan yang optimum, kena consume 8 minggu Collagen Powder Shaklee ni..tapi sesetengah consumer baru cuba beberapa minggu dah nampak sedikit kesan..Salah seorangnya ialah Farha Damia .. Kesan keseluruhan selalunya berlaku pada minggu ke 8 penggunaan



Bagi memenuhi entry kali ini, saya suka share dengan anda semua satu artikel yang saya petik dari iSihat, Sept 2013


AWET MUDA TANPA SUNTIKAN

Zaman sekarang ni semua orang suka dengan sesuatu yang cepat dan segera..ayat yang sinonim dengan segera ialah "Instant" atau "3 in 1" . Kita sebenarnya cukup taksub dengan apa saja yang membabitkan isu segera sehinggakan untuk sihat dan kelihatan muda pun ramai yang memilih cara 'instant'.

Contohnya untuk kelihatan cantik dan awet muda, ada yang sanggup berhabis puluhan ribu mendapatkan suntikan vitamin C, rawatan botoks, sel stem dan surgeri

**"uh..kalau tengok rancangan nona setiap hari ahad, ramai juga yang pilih pembedahan, laser etc...haishh takutnya tengok...seram..seriau rasa" 

Tahukah anda, kita sebenarnya dapat mengembalikan keemajaan dan menghilangkan tanda - tanda penuaan dengan mendapat khasiat tambahan yang sesuai. 

Proses penuaan paling ketara dapat dilihat pada lapisan epidermis (lapisan bawah kulit). Khasiat yang cukup dan seimbang mampu menjadikan kulit lebih anjal dan awet muda. 

"Kolagen merupakan salah satu daripada empat jenis tisu asas dalam tubuh manusia"

Sebab itulah ramai yang mula sedar tentang keperluan kolagen dan terdapat banyak produk yang mula menggunakan kolagen sebagai bahan utama produk mereka.

*eh, betullah .. sejak akhir akhir ni kerana kolagen sampai ada company jual kopi 3 in 1 yang mengandungi kolagen

Kira - kira 30 peratus daripada jisim tubuh terdiri daripada kolagen. Dari situ ia membentuk pelbagai tisu penyambung seperti kulit, otot, rambut, tendon, ligamen, darah, tulang dan tulang rawan yang membentuk kerangka tubuh.

Penghasilan kolagen akan mula berkurangan bila usia semakin meningkat. Paras kolagen mula menurun bila usia mencecah 20 tahun.
  dan

*
*
*
*
*
 
Kulit merupakan bahagian paling awal pada tubuh yang dapat mengesan kekurangan kolagen dalam tubuh. 

Tandanya kulit kita akan menjadi kering, kasar, hilang keanjalan dan kedut. Selain kulit, kekurangan kolagen juga membawa kesan negatif pada

rambut dan kuku 

Rambut akan mula gugu dan menjadi nipis, disamping hilang keanjalan dan keseriannya. Kuku pula menjadi lebih rapuh dan kadar pertumbuhannya menjadi perlahan.

Bagaimana nak kekalkan kulit muda dan berseri ? 

Dalam artikel ini, iSihat menyarankan agar cuba ambil kolagen tambahan diikuti dengan vitamin C dan polifenol untuk meningkatkan semula paras kolagen

 Kelebihan kolagen tambahan
Walaupun penuaan tidak dapat disekat, namun hasil kajian menunjukkan ekstrak daripada tumbuhan semulajadi seperti Polygonum cuspidatum, anggur Muscadine, European elderberry dan lobak ungu boleh membantu proses penuaan berlaku secara sihat.

Vitamin C pula merupakan elemen penting yang menggalakkan penghasilan kolagen dan tisu penyambung yang lain.

Gabungan polifenol dan Vitamin C yang kaya khasiat antioksidaan juga terbukti secara klinikal sangat baik dalam menentang radikal bebas yang menyumbang kepada masalah penuaan kulit serta penyakit kesan penuaan seperti darah tinggi, jantung, kanser dan diabetes.

Shaklee berpengalaman lebih lima dekad dalam bidang peneylidikan dan pengeluaran produk kesihatan. 
*Vivix yang kaya dengan kolagen dan Vitamin C semulajadi antara produk paling ideal menjaga kesihatan kulit, melewatkan penuaan dan menentang penyakit akibat kesan penuaan. Vivix membuatkan anda merasa 25 tahun lebih muda dari usia sebenar..

Jadi nak pilih Vivix, Collagen Powder Shaklee atau Vitamin C ? pening tak ? ... he he he..tak pe, saya boleh bantu anda..boleh pm saya di 0137669176 sekiranya anda memerlukan pandangan nak beli yang mana satu k..  
 awet muda tanpa suntikan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...