Wednesday, October 2, 2013

Bila hati dah tertambat dengan nutriferon

last week, tetiba je pengasuh anak saya call saya..

"mama zafirah..zafirah muntah - muntah..lembik je..tak aktif macam selalu"

As usual, saya terus berhenti buat kerja dan terus ke nursery..alhamdulillah, allah beri saya kerja yang mudah.. bidang tugas pekerjaan saya memang sangat santai..santai kat sini, bukan bermaksud tak buat kerja..tapi fleksibel..boleh keluar kejap ambil anak..boleh keluar sekejap pergi bank ..yang penting semua KPI tercapai macamana gaya pun cara nak siapkannya..

*alhamdulillah..ini semua suatu rezeki kan?...

Bila sampai dinursery, memang saya tengok zafirah lemah dan berbaring..as a mother, i know anak saya ni dijangkiti virus..dan muntah - muntah itulah cara badan dia bertindakbalas dengan virus tersebut..mama tak panik (mungkin sebab ini anak kedua kot)..kira ada sikit pengalaman la kan?

As usual, mama memang bawa anak ke klinik jumpa Dr..just untuk dapatkan nasihat Dr j dengan simptom simptom yang berlaku...sampai klinik, Dr masukkan ubat tahan muntah melalui punggung..first time mama tengok ubat tahan muntah lalu ikut punggung...bagus juga..lagipun zafirah anak solehah mama ni nak kena pujuk lama sikit baru nak telan ubat...

Selain ubat tahan muntah, Dr turut bekalkan ubat sakit perut, ubat angin dan antibiotik....Tapi mama pilih untuk bagi ubat tahan muntah je ... ya, every mother's know what is the best for their children..naluri seorang ibu kan? bukan tak percaya dengan ubat dan antibiotik yang Dr bagi tu.. tapi semuanya bermula dengan pengalaman..

bila hati dah tertambat dengan nutriferon

sebelum - sebelum ni jika anak saya dijangkiti virus saya pernah bereksperimen dengan cuba memberinya nutriferon..alhamdulillah, syukur..dengan izin allah cepat pulih berbanding ubat klinik....lagi satu, anak - anak saya lebih menggemari rasa nutriferon berbanding ubat klinik..jenuhla mak buat macam - macam aksi bila nak bagi anak makan ubat klinik ni...

jangkitan virus ? virus apa tu ?

 eheheh..janganlah panik..bukan virus apa pun..tapi sebab dah terbiasa..adik saya medical Dr, he said bila anak demam atau selsema, tu maknanya badan anak sedang bertindakbalas dengan virus yang dah masuk dalam badan dia.. Sesetengah case, Dr akan beri antibiotik.. ubat demam cuma berfungsi untuk menurunkan suhu badan sahaja....

*dulu masa anak sulung saya kerap demam, saya ni jadi mama asyik mengadu je la ngan adik saya.. pastu adik saya cakap macam ni 

demam tu menunjukkan sistem pertahanan anak ko berfungsi dengan sempurna, sebab dia tengah bertindakbalas nak lawan virus

tapi, i yang jadi mak ni..tak sampai hati..kesian....risau..tak tenteram..tidur tak lena (takut panas melampau)..semuanya ada..

bila saya banyak baca mengenai nutriferon, saya cuba...kena la eksperimen dengan anak sendiri sendiri kan? tak mo percaya bulat - bulat dengan testimoni orang lain

Tapi sebelum cuba tu, dah kaji dulu...selamat ke tidak produk nutriferon ni...walaupun sedikit mahal (sebenarnya tak mahal mana pun sebab guna bila perlu sahaja)...baca..baca dan banyak baca mengenai nutriferon..pastu cuba

Nutriferon ni sebenarnya hasil kajian selama 40 tahun...wow! ..untungla generasi zaman kini...


dihujung entry malam ini, nak share pengalaman ibu suaida dengan nutriferon

testimoni nutriferon

i love shaklee, not only because of the product.....tapi saya suka orang disekeliling kumpulan shaklee saya..cikgu shaklee saya, yang banyak mengajar tentang hakikat ketuhanan dan kehambaan pada Allah yang maha Esa..shaklee hanya usaha yang dituntut dalam islam, tapi kuasa penyembuhan hanyalah Allah SWT

Kita yakin yang memberi penyembuhan hanya Allah..berdoalah, mohonlah kepada Allah selain usaha secara zahir melalui pemberian ubat atau supplement


*bila hati dah tertambat dengan nutriferon

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...