Thursday, January 9, 2014

Saya demam selepas consume Shaklee

Krisis Pemulihan

Semalam pengasuh anak saya maklumkan pada saya begini ;

"adik akak demam teruk la lepas makan Shaklee.. pastu dia terus berhenti sekejap..bila berhenti terus demam dia baik ...."

Demam selepas consume suplemen Shaklee adalah salah satu tanda krisis pemulihan. Tak semua orang alami simptom yang sama..

Untuk makluman semua ; adik pengasuh saya ni makan suplemen shaklee sebab mengalami masalah dah lama tak datang period.. dan tidak pernah ambil apa apa suplemen sebelum ni..

Sebenarnya memang logik..bila tubuh badan kita tidak berfungsi dengan baik, darah kotor (period) tidak keluar dengan teratur..dan tambahan pula tidak pernah mengambil apa apa suplemen ; adalah logik badan kita mengalami krisis pemulihan

Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil suplemen dietry. Simptom - simpton ini kelihatan seperti penyakit, tetapi sebenarnya tidak. Ianya adalah tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan  tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh suplemen, krisis pemulihan terjadi

Sewaktu jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit - penyakit yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul kembali. Biasanya ia akan terjadi untuk beberapa hari, walaubagaimanapun tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

Keadaan ini disebabkan oleh toksin yang telah tertimbun didalam tubuh kita untuk jangkamasa yang lama. Sisa - sia makanan berkimia, lemak dan stress ditambah dengan diet tak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubat - ubatan. Suplemen dietry membantu mempertingkatkan sistem imun kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ - organ kita

Pada wakti detoksifikasi ini, ada kemungkinan pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman, cirit - birit, kahak berlebihan, kencing yang keruh, berasa hangat, berpeluh dan lain - lain. Simptom - simptom ini berbeza antara individu dan akan berlalu sehingga 1 hingga 2 minggu.

Diwaktu jangkamasa krisis pemulihan ini, minumlah banyak air bersih, rehat secukupnya dan makanlah lebih sayuran dan buahan. Selagi mana kita memahami ini adalah simptom pemulihan, kita akan mudah melalui fasa ini.

krisis pemulihan shaklee
Krisis penyembuhan merupakan satu petanda yang menunjukkan rawatan atau makanan kesihatan yang diambil benar-benar berkesan. Sesetengah orang akan berfikir yang sintom mereka menjadi semakin teruk, tetapi hakikatnya ia adalah proses penyembuhan semulajadi dan ia ternyata petanda yang sangat baik untuk mendapatkan kesan krisis penyembuhan yang sebenar.

healing crisis
Pengambilan suplemen mengikut saranan yang betul dan berterusan akan memberikan kebaikan yang menyeluruh pada tubuh badan kita. Jika tidak, mungkin kita akan rasa suplemen langsung tidak memberi kesan yang bagus

Boleh dapatkan suplemen shaklee beserta konsultation percuma dari saya juga ..

Saya adalah pengedar sah shaklee anda :-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...