Tuesday, May 28, 2013

Cara SEBENAR memberi susu perahan kepada anak

Artikel ini saya ambil dari buku Panduan Penyusuan Ibu Bekerjaya (2008). Dibeli oleh suami saya untuk penyusuan anak pertama kami. Diberi pinjam kepada ex-ofismate dan rata - rata ibu baru menyedari selama ini pemberian susu perahan yang dibuat pada anak mereka adalah salah.

Mengikut konsep mencairkan perahan susu ibu yang dibekukan, ibu - ibu mesti menggunakan susu perahan yang paling lama telah disimpan. Ya betul. TAPI . Berapa banyak susu perahan paling lama diperlukan ? . Cuba anda baca bahagian CONTOH PELAKSANAAN terutamanya dibahagian yang digariskan dengan garisan merah.

cara sebenar memberi susu perahan


Kuantiti susu beku yang harus diberikan hanya sedikit sahaja berbanding susu perahan segar yang baru diperah. Hikmah pelaksanaannya agar kesegaran susu ibu masih terpelihara dengan proses pembekuan dan banyak lagi yang anda akan faham dibahagian ayat - ayat yang terakhir. Sudah faham ?


Adakah anda termasuk didalam kategori ini ?

"Hasil perahan sedikit walaupun si ibu minum 2-3 liter dan pam yang konsisten setiap 2-3 jam. Satu sesi perahan seharusnya dilakukan dalam 10-20 minit tetapi tidak lebih dari itu kerana ia boleh menyebabkan si ibu tertekan dan puting susu melecet.

Sekiranya anda memerlukan supplement untuk membantu anda cergas semasa menyusukan bayi, boleh call/wassap 0137669176 atau pm di FB Secret of Supplement

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...