Tuesday, May 28, 2013

Penyusuan berganda

Penyusuan berganda (tandem nursing) bermaksud penyusuan dua orang serentak atau berlainan waktu.

Penyusuan dua orang serentak : (Ibu menyusukan anak yang besar sejak dia hamil dan sehingga bayi lahir)

Penyusuan berlainanan waktu : (Kedua beradik berkongsi susu ibu)

Adakah anda berada dalam kategori ini. Sekiranya YA, :


Anda boleh meneruskan penyusuan susu ibu, yang penting pemakanan perlu dijaga dan pastikan anda mendapat nutrien yang cukup untuk dibekalkan kepada bayi yang dikandung serta anak yang disusui.

Ada ibu perlu mengambil kalori atau vitamin tambahan untuk memastikan kedua anaknya mendapat khasiat (Majalah PaMa,2008) *boleh baca dalam artikel ini untuk maklumat lanjut


berjaya menyusukan walaupun mengandung

Banyak testimoni mengenai Supplement Shaklee yang membantu ibu - ibu yang menyusukan anak secara penyusuan berganda. sayang jika anda memberhentikan penyusuan susu ibu sekiranya anda sudah mencapai tahap degree dalam penyusuan susu ibu.

Mungkin anda boleh baca pengakuan ibu ini :

berjaya tandem nursing

 " Pengalaman saya sendiri, berjaya susukan anak hingga genap 2 tahun walaupun tempoh kandungan sudah mencecah 6 bulan. Alhamdulillah! Cita-cita menyusukan anak hingga 2 tahun berjaya dicapai. Saya pastikan yang saya mengambil makanan yang seimbang dan juga menjaga kesihatan. Juga paling penting tak pernah meninggal makanan tambahan semasa mengandung dan menyusukan. Tentulah saya percayakan Shaklee. Set mengandung yang doktor sendiri sahkan kebagusannya, tiada ubat dari hospital sepanjang tempoh tersebut. Hanya makanan sihat dan set mengandung Shaklee."

 rujukan : http://welovesusuibu.blogspot.com

Shaklee merupakan pilihan yang terbaik kerana sudah berada lebih 50 tahun berada dalam pasaran Malaysia. Tiadanya silika gel seperti dalam rata2 botol vitamin menandakan ianya asli dan bukan sintetik (tiruan). Vitamin Shaklee tidak mempunyai perasa tambahan, pengawet tambahan malah tiada bahan tambahan yang tidak diperlukan oleh badan. 



Hubungi saya call/wassap 0137669176 atau pm di FB Secret of Suppliment untuk mendapatkan supplement shaklee

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...