Saturday, May 17, 2014

Model meal shake Shaklee saya


arsyad aiman, anak, soleh, meal shake
Sejak, anak sulung saya 'arsyad aiman' dah mula bersekolah, perasaan berbaur - baur dengan peranan cikgu sekolah tadika ni sebenarnya macam  membuak - membuak ...

rasa membuak - buak nak ucapkan terima kasih ... terima kasih cikgu sebab membantu meneruskan mendidik anak saya disekolah 


terima kasih cikgu anak saya (cikgu ROSITA), saya perhatikan banyak surah - surah pendek dan ilmu bahasa arab yang mampu anak saya hafal walaupun baru 2/3 bulan sekolah ..

'saya doakan semoga anak - anak cikgu rosita menjadi anak - anak yang soleh dan solehah'

Ada satu kesan secara tak langsung yang saya perasan, bila abang selalu ucap secara verbal surah - surah pendek ; adik turut serap apa yang abang baca .. alhamdulillah .. betullah teori abah : didik anak sulung betul - betul ..in sha allah, nanti adik - adik akan jadikan anak sulung sebagai idola ..

'abah dan mak saya lah guru paling terbaik saya : terima kasih abah dan mak.. sayang abah dan mak dunia akhirat..banyak ilmu abah dan mak yang belum habis saya tuntut'
'pendidikan yang paling berkesan adalah bermula dari rumah...'

Bersempena hari guru, sebenarnya saya terfikir ada seorang cikgu disekolah yang tersemat dalam fikiran saya .. saya tak ingat namanya, tapi rupanya masih saya kenang .. dia lah guru ku ; ustazah yang mengajar ku solat dhuha ... solat dhuha pertama yang daku buat adalah ketika tingkatan 2 di surau sekolah menengah ..

'alhamdulillah ... banyak pahala yang cikgu kutip ...kesan pengajaran yang berkesan ..'

dan yang tidak dilupa juga tentulah cikgu Shaklee saya ...

cikgu, mentor yang banyak memberi kata - kata semangat ketika saya sedang berduka dan selalu mengingatkan saya ketika saya lalai ..

 patutlah dalam surah al- as kita diminta berpesan - pesan dengan kebenaran, kerana hakikatnya manusia itu memang mudah lupa

saya sayang akak .. semoga usaha akak diberkati dan dikurniakan anak - anak yang soleh

surah al-as

dan .. 

Patut lah Dr Malinda pernah menulis kata - kata ini dalam blog nya
" Shaklee Change my Maturity"

sekarang baru saya faham apa maksud kata - kata Dr Malinda tu ... Yes, Shaklee juga telah mengubah kematangan hidup saya ..atau secara tepat lagi ..cikgu shaklee saya banyak mengubah cara saya berfikir ..

'Khairul Bariyah : Siap sediakan payung sebelum hujan datang mencurah - curah'

Besar dah arsyad aiman (sudah lebih separuh tinggi dari saya) .. dulu masa kecil selalu demam, kurus .. kecik je berbanding rakan - rakan sebayanya ...

anak sulung saya ni adalah model meal shake saya .. supplement yang saya beri sebab selalu demam masa kecik kecik dulu ... kesannya alhamdulillah :-) ... saya pilih meal shake ni sebab ia berbentuk serbuk – mudah nak beri..rasanya pun sedap..

(nak baca : cerita arsyad aiman dulu)

dan bila saya baca testimoni ibu ini mengenai perkembangan anaknya ; saya akuinya kerana perkembangan arsyad aiman juga membanggakan ( saya tengok dari sudut kepandaian nya)


Mari baca apa keistimewaan produk Shaklee yang satu ni.

 Meal shake : Kenapa ia berbeza dengan multivitamin yang lain?

meal shake, model , anak saya
  1. Ianya dalam bentuk serbuk – mudah di hadam oleh kanak-kanak mahupun orang dewasa (dan sesuai jika anak tak suka makan vitamin berbentuk pil)
  2. Ia turut dilengkapi fiber dan protein
  3. Rasa Vanillanya yang lazat, mudah diterima semua orang.
  4. Ia diperbuat dari bahan semulajadi – buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin(sejenis susu) dan lain-lain.
  5. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam tubuh dari peringkat bayi hingga dewasa. Ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.
  6. Ia boleh dijadikan makanan segera sekiranya tak sempat bersarapan di waktu pagi. (bukan bermakna tak perlu sarapan pagi tau .. tapi jika tak sempat)

model meal shake saya ; anak soleh 
jazaka jazaka .. jazakallahu khaira ... walana - walakum .. in sha allah fil jannah ..
assalamualaikum WBT cikgu

selamat hari guru .. #terima kasih cikgu ..boleh dapatkan meal shakes shaklee berserta konsultasi pengambilan yang betul dari saya ..
sms @ whatsapp : 0137669176

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...