Sunday, June 23, 2013

Saya tak suka minum air masak

Supplement shaklee yang saya adore so much selepas SET BERPANTANG ialah SET BREASTFEEDING. Kalau set berpantang shaklee saya teruja sebab buat saya GEMBIRA SOKMO dalam pantang, tapi set breastfeeding shaklee buat saya HAUS SOKMO!. Ya, inilah salah satu kesan ketara yang saya dapat lepas consume set breasfeeding shaklee. Sangat unik. Memang unik. Tak boleh nak kata uniknya shaklee ni pada diri saya.

Kita semua maklum, bagi menjayakan penyusuan susu ibu, ibu - ibu perlu minum air dengan banyak ;

"Minum banyak air untuk mengekalkan bekalan susu anda

Pastikan anda minum banyak air – lapan sehingga 12 gelas air sehari adalah mencukupi. Untuk kepelbagaian, anda boleh pilih jus buah-buahan atau sayur-sayuran, air kurma merah, susu soya tiada gula dan minuman dadeh. Ini akan membantu badan anda untuk menghasilkan susu yang diperlukan oleh bayi anda."

sumber diambil  dari : www.babycenter.com.my

Minum banyak air. Terutamanya air masak. Air masak? Alaaahaaiiii ...lemahnya. Saya adalah kategori manusia yang sangat liat nak minum air masak dalam kuantiti yang banyak. Saya tidaklah menyangka, selepas pengambilan set breastfeeding shaklee, ada satu kesan sampingan yang bagus pada diri saya. Iaitu membuatkan saya haus macam tak minum 6 hari rasanya. Rasanya dah minum air banyak, tapi tak puas puas. Seronoknya la hai .. mmmm, tak sangka set breasfeeding shaklee bukan saja membantu ibu - ibu cergas sepanjang menyusukan bayi, tapi memberi tambah nilai kepada "nak minum air masak jer dalam kuantiti yang banyak" . Uniknya la hai..Tak pernah makan vitamin/supplement yang beri kesan macam ni

 Apa SET BREASTFEEDING SHAKLEE yang memula saya ambil?
Inilah set yang memula saya ambil, iaitu:
  • Vita-C 
  • Vita-Lea
  • B-complex
  • Alfalfa
Kalaulah shaklee suruh saya gambarkan SET BREASTFEEDING SHAKLEE dengan 1 gambar, inilah gambar yang saya nak beri

"Oh shaklee ; why u do this to me ... i'm thirsty ... pleaseee don't do this to me only... do to other mother too


Tak percaya ke? cubalah dulu untuk anda dapat kesan seperti ini. Tak cuba tak tau

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...