Wednesday, June 19, 2013

Pelaburan untuk jangka panjang anak

Meal shake shaklee merupakan supplement bagi pelaburan jangka panjang anak. Ya, bukan insurans saja yang penting untuk anak kita. Tapi pelaburan dari segi pemakanan. Kerana pemakanan yang baik merupakan salah satu faktor pemberi kesihatan yang baik. Walaupun pada hakikatnya, kita kena berpegang bahawa Allah jua yang memberi kesihatan, tapi Islam sendiri menyuruh kita makan makanan yang baik kualitinya.

Sebenarnya pemakanan yang baik sejak dari kecil adalah pelaburan jangka panjang bagi melahirkan anak - anak yang pintar. Banyak kajian membuktikan hal ini, dan yang paling saya ingat ketika saya menuntut ilmu diperingkat master ialah "tahap ekonomi yang rendah akan mempengaruhi pencapaian akademik pelajar". Banyak faktor yang diambil kira, termasuklah pemakanan. Penting kan pemakanan anak - anak sejak kecil.


Some mother might say ; Alaaa aku dulu tak makan supplement pun pandai juga. Well, same goes with me and my siblings too.. Kami tak makan supplement tapi pandai juga..Tapi zaman dulu, pencemaran adalah kurang. Buah - buahan dan sayur - sayuran kita yakin kurang penggunaan baja chemical. Zaman sekarang, kebanyakannya adalah profit first . Mak saya dulu tak pernah pun ajar kami makan makanan segera. Saya yang ajar mak saya adalah, termasuklah anak - anak saya..Jadi supplement berfungsi mengisi ruang - ruang kosong badan yang tidak dapat dipenuhi dengan nutrisi dalam diet seharian

Apa itu Meal Shakes sebenarnya ?

 meal shake shaklee
Meal Shakes merupakan satu hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
•    Sarapan segera yang berkhasiat
•    Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
•    Hidangan segera untuk para atlet
•    Kudapan menarik pada bila-bila masa
•    Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium 


Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. 


sumber : website shaklee.com.my

Selain minyak ikan, meal shake shaklee juga adalah salah satu supplement pilihan yang terbaik untuk anak - anak. Jom buat pelaburan sekarang untuk anak - anak kita, kerana pada zaman akan datang ramai pelajar yang cerdik pandai. Pelajar yang slow akan ketinggalan. 

testimoni meal shake

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...