Sunday, June 30, 2013

Breastpump murah atau breastpump mahal ? ; part 2

Breastpump apa jadi pilihan hati

Hai, bersambung semula untuk cerita tentang breastpump siri ke 2

breastpump murah
Lepas je dapat breastpump ni, saya teruja sangat. Ye lah, pertama kali dapat breastpump yang berharga ratus - ratus. Terujala kan, sebab masa ni saya belum bekerja, seronok sangat sebab encik suami sudi sponsored. Maka, sesi pam pun bermula. Pam pam dan pam. Hasilnya ..

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Saya masih gagal, gagal untuk dapat susu banyak yang menjadi impian setiap ibu. Masa ini, saya terus give up dan memberhentikan aktiviti mengepam. Kalau anak saya nak susu ibu, saya hanya bagi direct feeding sahaja. Keadaan bertambah parah, bila saya mula bekerja dan tidak mengepam. Akhirnya, perjalanan susu ibu untuk anak pertama saya berakhir ketika dia berumur 7 bulan. Masa ni, anak saya sendiri yang refuse untuk breastfeeding. (mungkin kerana pengaliran susu dah berkurang kerana tidak mengepam). Jadi breastpump apa yang saya guna lepas tu ? Next episod ; saya nak cerita breastpump saya yang ke EMPAT, yang menjadi pilihan hati saya selamanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...