Thursday, June 27, 2013

Jangan bersedih

Ibu - ibu jangan bersedih lagi

Seronok tengok video ini, yang juga menjadi video kegemaran anak saya. Video ni juga ibarat memberi rangsangan kepada anak saya. Sebabnya, bila lepas dia tengok video ni, mesti dia kata :"mama nak t****" (anak saya yang dah berusia 1 tahun 9 bulan ketika ini, dan masih breastfeed)

Ibu - ibu yang hampir down dengan penyusuan susu ibu, saya dedikasikan video ini khas untuk anda semua.




Bagaimana shaklee membantu ibu - ibu menjayakan penyusuan susu ibu?
ESP shaklee



Protien adalah binaan asas kepada sel. Seluruh tubuh kita terbentuk dari protien. 
Memang benar protien boleh di dapati dari ayam, daging, telur dan sumber kekacang namun sangat sukar kita nak pastikan kita boleh mendapat 9 essential asid amino yang sangat penting tetapi tidak boleh dibuat oleh badan. Selain itu pengambilan sumber protien yang berlebihan dari makanan harian turut mendedahkan kita dengan risiko lemak/ kolestrol. Keperluan protien yang mencukupi membantu penghasilan susuibu dengan kadar dengan syarat ibu memenuhi 3 syarat penyusuan.
Memadai 2-3 sudu besar ESP*sehari sangat membantu ibu - ibu sepanjang penyusuan.


set A shaklee



Vitalea *: Multivitamin yang sangat lengkap dengan zat besi. Penting untuk pembinaan sel darah, supaya ibu tidak pitam dan anak membesar dengan sihat.

B complex
* : lengkap dengan biotin dan folic asid yang sangat perlu untuk pembentukan sel darah merah yang sihat dan secara langsung membantu anak membesar dengan sihat. Si ibu akan turut rasa lebih tenang dan mudah mengawal tekanan perasaan.

Vitamin C*
: perlu untuk peningkatan sistem imun oleh tubuh. Mamandangkan ia adalah vitamin yang larut air, ia mudah musnah apabila kita berpeluh, terdedah dengan matarhari dan apabila kita stress. So pengambilan vitamin C sangat la penting.
  ostematrik shaklee 


Ostematrix* adalah kalsium , magnesium dan lengkap dengan Vitamin D. Tanpa vitamin D yang mencukupi ia boleh mengganggu penyerapan zat kalsium itu sendiri. Ianya juga bukan hanya dari kalsium karbonat semata-mata dan ini adalah sangat bagus kerana mengurangkan risiko batu karang dan sembelit. Kalsium perlu bukan hanya untuk gigi tetapi untuk pembinaan sel darah . Sebab itu apabila badan kurang kalsium, ianya akan diambil dari tulang dan ini akan memberi risiko kepada ibu yang melahirkan dan menyusu kekurangan kepadatan tulang dan akhirnya mendapat risiko osteoporosis iaitu kerapuhan tulang.
sumber : anakkuwiraku blog

Saya adalah pengedar sah shaklee. Boleh dapatkan dari saya k. Call/WhatsApp/sms 0137669176 atau pm di FB pages saya di sini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...